Dacia a prezentat, în premieră în fața publicului, noul său SUV, Bigster, cu care își propune să cucerească noi piețe. Mașina are aproape 4,60 metri și va costa „sub 25.000 de euro”.
VEZI AICI ȘI FOTO Coresponență din Paris - Renault a dezvăluit R4, cel mai nou model electric
Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia, a dezvăluit la Paris, în fața zecilor de jurnaliști din toată lumea, noul Bigster, „un Duster pe steroizi” cum a fost supranumit de presa europeană. Mașina are un design care preia în procent de 80 – 90% aspectul lui Duster, dar vine cu o mulțime de noutăți tehnologice și de echipamente.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Avem o piață de circa un milion de mașini, segmentul C-SUV, din care vrem să câștigăm clienți noi”, a declarat Xavier Martinet, COO al Dacia, pentru a explica ținta pe care și-o propune marca cu noul model.
„Dacia Bigster a fost gândit pentru piețe mari, în special pentru Germania și Marea Britanie”, a explicat și Denis le Vot, CEO Dacia.
Bigster este mai scump cu circa 6.000 de euro față de Duster, dar oferă în schimbul acestor bani o serie de echipamente noi pentru marca Dacia, cum sunt scaunele electrice, trapa panoramică, portbagajul cu deschidere electrică și multe altele.
CITEȘTE ȘI Tarom lansează o nouă ofertă: bilete cu tarife de la 23 euroDupă cum a anunțat șeful Dacia, Bigster va fi lansat oficial la începutul lunii ianuarie, dată la care vor fi deschise comenzile și vor fi anunțate prețurile. Deocamdată a fost anunțat doar prețul de intrare „sub 25.000 de euro”, pentru cel mai ieftin model, 1.2 ECO-G 140, și de „sub 30.000 de euro”, pentru cel mai ieftin hibrid. Acesta este un motor nou, care are la bază un motor pe benzină de 1.8 litri, de 107 CP, și un motor electric, de 50 CP. O baterie de 1,2 kWh susține acest motor și recuperează energia din frânare. Un al treilea motor nou este 1.2 litri mild hybrid de 140 CP, oferind astfel mai multă putere. Ele este oferit, cu cutie manuală, și pe versiunea 4x4.
Alte echipamente oferite de Dacia pe Bigster vor fi parbriz acustic, geamuri mai groase, antifonarea motorului, mochetă nouă, LED Touch, reglaj lombar pentru scaunul pasagerului din față, spătarul banchetei din spate, aeratoare separate pentru locurile din spate.
Versiunile de echipare sunt similare cu celelalte modele din gamă, începând cu Essential și terminând cu Journey și Extreme.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență din Paris - Renault a dezvăluit R4, cel mai nou model electricDin punct de vedere al tehnologiilor de asistență, cea mai mare noutate este Adaptive Cruise Control, o funcție care nu există pe Duster și care va crește simțitor confortul șoferului. După cum spune Dacia, această funcție va fi disponibilă doar pe motorizările hibrid.
Versiuni de echipare
Bigster Essential : jante de aliaj de 17’’, bare de pavilion fixe, Media Display cu ecran central de 10,1’’, tablou de bord digital de 7’’, aer condiționat manual, radar și cameră video de staționare spate, geamuri față și spate cu deschidere electrică.
Bigster Expression : idem Essential + sistem de aer condiționat automat cu două zone , frână de parcare electrică, senzori de ploaie, oglinzi retrovizoare cu rabatare automată, banchetă spate fracționabilă 40/20/40 cu funcția Easy Fold.
Bigster Extreme : idem Expression + jante aliaj de 18’’, bare de pavilion modulabile, ornamente exterioare și interioare de culoare Copper Brown, plafon panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă, card mâini libere, tapițerie lavabilă din TEP microcloud, covorașe de interior și de portbagaj din cauciuc, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, Downhill speed control.
CITEȘTE ȘI VIDEO Au început lucrările de refacere a Planșeului Unirii, vechi de aproape 100 de ani și declarat un pericol publicBigster Journey : idem Expression + jante aliaj de 18’’, caroserie în două nuanțe, hayon cu acționare electrică, card mâini libere, consolă centrală înaltă cu cotieră, scaun șofer cu reglaje electrice, tablou de bord digital de 10,1’’, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1’’ și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, încărcător cu inducție pentru smartphone, Adaptive Cruise Control.
Dacia Bigster va fi produs exclusiv în România, la Mioveni, alături de Duster și, posibil, de viitoarele modele compacte pe care compania le-a confirmat.