CFR SA a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuire pentru primele 3 loturi aferente tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Valoarea totală estimată a primelor 3 LOTURI - 5.630.718.894,85 lei, fără TVA.
„Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanțat prin Programul Transport! Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km. Lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări). Lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări). Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km”, a transmis ministrul de resort, Sorin Grindeanu.
Procedura 1
LOT 1: CRAIOVA (CAP X ) - FILIAȘI ( CAP Y ), km 248+760 - 286+735 (37,975 km)
Valoare estimată: 1.400.738.775,27 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)
LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) - IGIROASA (CAP Y), km 286+735 - 331+000 (44,265 km)
Valoare estimată: 1.142.560.591,80 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)
Procedura 2
LOT 3: IGIROASA (CAP Y) - DROBETA TURNU SEVERIN (Cap X ), km 331+000 - 362+632, inclusiv legăturile CF ale noii variante de traseu BALOTA cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu (41,234 km)
Valoare estimată: 3.087.419.527,78 lei fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor:72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunța în vară că a semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare, în valoare de 8,77 miliarde lei, care va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad. Ministrul precizează că este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean.
Potrivit lui Grindeanu, contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor:
”Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 - 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, mai arată Grindeanu, potrivit News.ro.