FOTO Norvegienii de la Vard, printre principalii constructori de nave din lume, construiesc la Tulcea primul spărgător de gheață de croazieră hibrid din lume

FOTO Norvegienii de la Vard, printre principalii constructori de nave din lume, construiesc la Tulcea primul spărgător de gheață de croazieră hibrid din lume
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 20 dec 2017

Grupul norvegian Vard, controlat de italenii de la Fincantieri, va construi la Tulcea coca primului spărgător de gheață de croazieră cu propulsie hibridă din lume, în cadrul unui contract de 2,7 miliarde coroane norvegiene (322,6 milioane dolari) semnat cu compania franceză Ponant.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vard a obținut contractul pentru proiectarea și construcția navei de croazieră, destinată călătoriilor către destinații din regiunile polare, precum Polul nord magnetic (situat la o latitudine nordică de 90 grade), Marea Weddel, Marea Ross și Insula Petru I.

Nava de clasa 2 construită la Tulcea va fi primul spărgător de gheață de croazieră din lume cu propulsie hibridă duală, generată de baterii de mare capacitate și gaz natural lichefiat (GNL).

Șantierul naval Damen Galați construiește două feriboturi pentru compania canadiană BC Ferries, contract de peste 57 milioane euro CITEȘTE ȘI Șantierul naval Damen Galați construiește două feriboturi pentru compania canadiană BC Ferries, contract de peste 57 milioane euro

Vasul va fi echipat cu 2 elicoptere și hangarele aferente și va putea transporta până la 270 de pasageri și un echipaj format din 180 de persoane. Spărgătorul de gheață de 30.000 de tone va avea o lungime de circa 150 metri, o lățime de 28 metri și o viteză de croazieră de 15 noduri (aproximativ 27,8 km/h).

Livrarea către operatorul francez de croaziere de lux Ponant este programată pentru al doilea trimestru din 2021.

Vard este unul dintre principalii constructori de nave din lume, operând 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 79,69% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave.

În noiembrie, Fincantieri a lansat o nouă ofertă în vederea delistării Vard de la bursa din Singapore, după ce prima tentativă nu a fost primită cu entuziasm de acționarii minoritari. Grupul italian oferă 25 cenți singaporezi (0,1855 dolari americani) pentru fiecare acțiune pe care nu o deține la Vard.

Vard deține două șantiere în România, la Tulcea și Brăila, cu peste 3.000 de angajați. Norvegienii au adus, recent, 150 de sudori și lăcătuși din Vietnam pentru a lucra la șantierul din Tulcea, în condițiile în care se confruntă cu un deficit de personal pentru aceste funcții. Vard caută mecanici, electricieni, sudori, lăcătuși, precum și muncitori necalificați pentru a fi angjați la Tulcea “cât mai repede posibil”, potrivit informațiilor de pe site-ul companiei.

FOTO Norvegienii de la Vard, printre principalii constructori de nave din lume, construiesc la Tulcea primul spărgător de gheață de croazieră hibrid din lume

viewscnt
Afla mai multe despre
vard
spargator gheata croaziera hibrid
tulcea
ponant
carena