FOTO Toyota actualizează modelul fuel-cell, pe hidrogen, Mirai 2024

FOTO Toyota actualizează modelul fuel-cell, pe hidrogen, Mirai 2024
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 mar 2024

Toyota Mirai, primul automobil care rulează cu pile de hidrogen (FCEV), a primit o actualizare a celei de-a doua generații, care însumează în principal noi caracteristici de siguranță și sisteme de asistență noi.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Strategiile Toyota de atingere a țintelor de zero carbon includ și propulsia cu hidrogen, bazată pe celulele de combustie cu hidrogen. Primul model de serie cu acest tip de propulsie, Mirai, a ajuns la a doua generație încă din 2020, iar acum primește o actualizare la jumătatea ciclului de viață. Modificările nu vizează schimbări de design, ci doar de tehnologii, mai ales pe cele de asistență.

VIDEO ANUNȚ - Când va fi gata centura Comarnic, lansată după zeci de ani de așteptare CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ - Când va fi gata centura Comarnic, lansată după zeci de ani de așteptare

Sistemul Teammate oferă acum detectarea și evitarea accidentelor, iar sistemul Safety Sense, cu un hardware actualizat al camerei și al radarului permite detectarea riscului de accidente la un nivel înalt. Sistemul de pre-coliziune (PCS) poate recunoaște acum potențialele coliziuni frontale, iar domeniul de aplicare a sistemului său de prevenire a coliziunilor în intersecție s-a extins, astfel încât să poată răspunde la traficul care se apropie de pe două benzi și bicicliștii și vehiculele care se apropie din lateral.

În mod similar, pericolele recunoscute de Emergency Steering Assist includ acum motocicliștii, pe lângă pietoni, bicicliști și vehicule parcate. Sistemul poate opri complet accelerația și are o protecție împotriva utilizării bruște și neintenționate a clapetei de accelerație la viteze reduse.

EXCLUSIV Vânzările Dacia la nivel global au reînceput să crească CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Vânzările Dacia la nivel global au reînceput să crească

Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) a fost reglat pentru un răspuns mai rapid și mai natural, iar funcția sa de reducere a vitezei în curbe este activată mai devreme, pentru o conducere lină printr-o curbă.

Sistemul de asistență pentru prevenirea depășirilor previne depășirea neintenționată pe partea greșită a vehiculului, iar controlul preliminar al decelerației și semnalizării ajută șoferul să se reîntoarcă în siguranță pe banda de circulație la o viteză și la distanță corespunzătoare față de alte vehicule.

GALERIE FOTO Taximetriștii care au protestat în ultimele trei zile în Capitală au decis să intre în greva foamei CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Taximetriștii care au protestat în ultimele trei zile în Capitală au decis să intre în greva foamei

Lane Trace Assist (LTA) are, de asemenea, o senzație mai naturală, recunoscând când șoferul a ieșit din bandă în timp ce încearcă să evite un obstacol și anulează temporar avertismentul de părăsire a benzii.

Când ACC și LTA funcționează, un sistem de oprire de urgență a condusului monitorizează utilizarea de către șofer a volanului și a pedalelor de frână și accelerație. Dacă nu există intrări într-un interval de timp stabilit, se aude un avertisment. Dacă nu există niciun răspuns din partea șoferului, mașina se va opri ușor și va declanșa luminile de avarie.

Alte sisteme de asistență includ anticiparea obstacolelor cu suport pentru direcție și frânare pentru a ajuta șoferul să evite apropierea prea aproape de obstacolele din față (cum ar fi vehiculele parcate, pietonii și bicicliștii), apoi asistența la decelerare, care asigură o decelerare lină atunci când șoferul ridică piciorul de pe accelerație pentru a încetini la apariția unui vehicul mai lent din față sau când intră într-o curbă. Steering Assist detectează din timp virajele și ajustează forța de direcție pentru a ajuta șoferul să adopte un unghi de virare adecvat.

Apple surprinde și renunță la un efort de un deceniu în a construi o mașină electrică CITEȘTE ȘI Apple surprinde și renunță la un efort de un deceniu în a construi o mașină electrică

Versiunea actualizată a primit și o standardizare a sistemelor de asistență bazate pe camere, cu monitorizarea unghiului mort și cea pentru vedere panoramică, care oferă șoferului o vedere de 360 ​​de grade a zonei din jurul mașinii pentru manevre mai sigure și mai precise.

Pe zona de multimedia, Smart Connect+ are un ecran nou de 12,3 inchi, cu navigare bazată pe cloud, actualizată live cu informații din trafic. Noul sistem de comenzi vocale recunoaște vorbirea conversațională și este conectat cu sistemul audio JBL cu 14 difuzoare.

Toyota a lansat în România noua generație C-HR. De la cât încep prețurile CITEȘTE ȘI Toyota a lansat în România noua generație C-HR. De la cât încep prețurile

Mașina poate fi parcată de la distanță, prin aplicația de pe smartphone, și poate fi accesată cu o cheie digitală, de asemenea, prin telefon, care poate fi util dacă este nevoie să permită accesul altor persoane, de la distanță.

Vânzările europene ale Toyota Mirai 2024 vor începe în februarie. În această vară, Toyota va furniza 500 Mirai cu emisii zero pentru Jocurile Olimpice Paris 2024, ca parte a unei flote complet electrificate de peste 2.650 de vehicule de pasageri pe care o furnizează în rolul său de partener de mobilitate la nivel mondial al Comitetului Olimpic Internațional (CIO) și al Jocurilor Paralimpice Internaționale. La finalul Jocurilor Olimpice, mașinile Mirai vor rămâne în serviciu ca flotă de taxiuri pe hidrogen a Parisului.

FOTO Toyota actualizează modelul fuel-cell, pe hidrogen, Mirai 2024

FOTO Toyota actualizează modelul fuel-cell, pe hidrogen, Mirai 2024

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota mirai
fuel cell
masina hidrogen