Franța și UE sunt aproape de un acord pentru un plan de salvare a operatorului aerian Air France

Franța și UE sunt aproape de un acord pentru un plan de salvare a operatorului aerian Air France
scris 28 mar 2021

După ce Air France-KLM a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 7,1 miliarde de euro, Franța caută support pentru companie la Comisia Europeană.

Guvernul francez și Comisia Europeană sunt aproape de un acord referitor la termenii unui plan de salvare a operatorului aerian Air France, care, ca și alte companii de profil, a fost grav afectat de pandemia de coronavirus, potrivit publicației Le Monde, citată de Reuters și preluată de News.ro.

În cadrul acordului, Air France va renunța la un număr mai mic de sloturi de aeroport, care conferă dreptul de aterizare și decolare, la baza sa din Paris față de cât solicita inițial Comisia Europeană, mai ales în cazul aeroportului Orly.

Musk acceptă ca mașinile Tesla să fie cumpărate cu bitcoin CITEȘTE ȘI Musk acceptă ca mașinile Tesla să fie cumpărate cu bitcoin

Un purtător de cuvânt al Comisiei a spus că este în contact cu autoritățile franceze. ”Nu putem anticipa momentul sau rezultatul acestor contacte”, a adăugat purtătorul de cuvânt. Air France-KLM a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 7,1 miliarde de euro.

Grupul a primit împrumuturi și garanții în valoare de 10,4 miliarde de euro din partea Franței și a Olandei și a negociat o recapitalizare susținută de stat, autoritățile de reglementare din UE cerând concesii în privința sloturilor la aeroporturile Orly (Paris) și Schiphol (Amsterdam).

FOTO Vehiculele comerciale Ford devin SF CITEȘTE ȘI FOTO Vehiculele comerciale Ford devin SF

Potrivit planului prezentat Bruxelles-ului, Franța va schimba un împrumut de 4 miliarde de euro acordat anul trecut Air France-KLM, în calitate de acționar, cu datorii hibrid, potrivit unor surse apropiate situației

Air France și sindicatele nu au fost de acord cu solicitările UE de a ceda sloturi la aeroportul din Orly. Concesiile referitoare la sloturi pebntru KLM trebuie să fie convenite cu Comisia Europeană și cu guvernul olandez, au scris publicațiile Le Monde Les Echos.

viewscnt
Afla mai multe despre
air france
ue