GRAFIC Vânzările Skoda scad din cauza Chinei și Germaniei

GRAFIC Vânzările Skoda scad din cauza Chinei și Germaniei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 dec 2019

Marca Skoda a anunțat un volum al mașinilor vândute în luna noiembrie mai mic decât cel înregistrat anul trecut, continuând astfel trendul declinului din acest an. Șeful companiei, Bernhard Maier, a declarat recent că acest lucru este cauzat de lipsa capacităților de producție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Skoda a vândut în luna noiembrie 109.000 de vehicule, la nivel global, cu numai 1% mai puțin decât anul trecut, ceea ce reprezintă o diferență de numai 1.000 de vehicule. Situația s-a îmbunătățit față de lunile anterioare, când declinul era mai mare, însă pare a rămâne în zona negativă și în luna decembrie. Marca cehă a avut însă mai multe piețe importante pe care a crescut simțitor, inclusiv în Rusia (peste 10 procente) și Cehia, țara de origine (+5,7%).

Potrivit anunțului companiei, rezultatul din noiembrie a fost influențat de evoluția pieței din China, unde Skoda a avut o scădere peste media pieței, cu 27.100 vehicule, adică 3,2% mai puține decât anul trecut. Și în Uniunea Europeană cehii au înregistrat un declin, cu -3,6% în vest (41.700 vehicule) și -3,2% în est (4.300 vehicule). Pe cea mai mare piață din Europa, Germania, Skoda a înregistrat o scădere mare, de 9,5%, cu 15.600 vehicule vândute, cu aproape 2.000 de unități mai puține față de anul trecut. În schimb, în Franța Skoda a crescut cu 17%, la 3.400 de vehicule. Și în India, o piață pe care Skoda mizează foarte mult, marca cehă a obținut un rezultat mai slab cu 8,1% față de anul trecut.

FOTO Mercedes-Benz a dezvăluit noua generație GLA, într-un eveniment exclusiv digital CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes-Benz a dezvăluit noua generație GLA, într-un eveniment exclusiv digital

„Global, suntem deasupra nievelului pieței, cu excepția Chinei, unde suntem sub presiune din cauza descreșterii continue a pieței”, a declarat Alain Favey, șeful vânzărilor Skoda.

Vânzările pe modele arată evoluții diferite: dacă SUV-urile mărcii continuă să crească, cu un procent foarte mare pentru Kamiq (aproepa 90%), modelel cu caroserie tradițională, Fabia sau Rapid, scad. În cazul Rapid, mașina a ieșit de pe multe piețe, în special din Europa, unde a fost înlocuită cu Scala, care deocamdată nu reușește să genereze volume foarte mari.

GRAFIC Vânzările Skoda scad din cauza Chinei și Germaniei

Bernhard Maier, CEO Skoda, a declarat într-un interviu că ar putea vinde cu circa 100.000 de autovehicule mai mult, într-un an, dacă ar avea spațiu industrial în care să-și producă mașinile potrivit cererii. El a amintit de uzina care ar fi trebuie să se construiască în Turcia și care a fost amânată, din motive politice.

GRAFIC Vânzările Skoda scad din cauza Chinei și Germaniei

 

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
vanzari skoda
piata auto
skoda octavia
vanzari skoda karoq
skoda scala