INFOGRAFIC Traficul auto și al persoanelor - aproape inexistent pe fondul pandemiei Covid-19, în anumite momente și artere

INFOGRAFIC Traficul auto și al persoanelor - aproape inexistent pe fondul pandemiei Covid-19, în anumite momente și artere

Inquam Photos

Profit.ro
Profit.ro
scris 12 mai 2020

Traficul în București a fost aproape inexistent pe fondul restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de coronavirus, în anumite momente și pe anumite artere, semn că aceste restricții au fost totuși respectate, în general.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Pe întreaga durată, traficul a scăzut în Capitală în medie cu 36% în timpul săptămânii și cu 54% în weekend, zona centrală și cea de nord înregistrând cele mai mari scăderi. În ceea ce privește situația pe zone, în timpul săptămânii, cea mai mare scădere, de 41%, se înregistrează în zona centrală, urmată de zona de nord, cu 39%, în timp ce cea mai mică scădere, de 17% s-a înregistrat în zona de sud a Capitalei.

În weekend, cifrele care indică scăderea sunt și mai mari, de 63% în zona centrală, 56% în zona de nord și de 44% în zona de sud.

Cu ajutorul a 81 de camere video montate în cele mai importante zone din București și în câteva orașe din țară, Phoenix Media, jucător în DOOH (digital out of home), a realizat un raport despre traficul auto și al persoanelor în perioada pandemiei Covid-19.

Sistemul folosit numără  la nivel de secundă absolut toate mașinile și pietonii care trec prin fata ecranelor, iar numărătoarea este cu un software care rulează din cameră. Camerele sunt practic mini-computere de analiză.

Mazda CX-5, rechemare în service în România pentru defecțiuni ale luminilor CITEȘTE ȘI Mazda CX-5, rechemare în service în România pentru defecțiuni ale luminilor

Datele prezentate în raport sunt raportate ca scăderi față de valorile medii din zilele respective din anul trecut și din luna precedentă. Spre exemplu, ziua de luni, 16 Martie, este raportată ca scădere față de media zilelor de luni din perioada 1 februarie – 15 martie 2020 și din perioada 1 februarie – 15 martie 2019.

Pentru graficul București, ca date generale medii a fost ales să fie inclusă (ca punct de reper) și scăderea pe timpul sezonului cald, datorită faptului că vara este momentul din an în care oamenii percep orașul ca fiind aproape gol – efect în principal al vacanței de vară.

Această percepută lipsă de trafic este de fapt o scădere de doar 23% (în zilele de muncă), respectiv 41% (în weekend) față de lunile de primăvară.
Tocmai din acest motiv, scăderile mult mai mari din această perioadă întăresc percepția că traficul în oraș a fost aproape inexistent, mai ales în anumite momente și pe anumite artere.

INFOGRAFIC Traficul auto și al persoanelor - aproape inexistent pe fondul pandemiei Covid-19, în anumite momente și artere

Măsurile cu cel mai mare impact în descreșterea traficului în Capitală au fost reducerea la maxim 3 a numărului de persoane care puteau călători împreună pe stradă și interdicțiile suplimentare de circulație pentru seniori.

Zona Centrală scade puternic în weekend pentru că nu este zonă rezidențială și nu mai beneficiază de traficul adus de restaurante și cafenele (horeca), activități culturale și de entertainment (inclusiv parcuri).

VIDEO & FOTO Skoda a publicat primele detalii ale modelului electric Enyaq CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Skoda a publicat primele detalii ale modelului electric Enyaq



Un exemplu relevant îl reprezintă scăderea majoră a valorilor de trafic în weekend din zona Universitate (cu 70%), zonă iconică a centrului capitalei, hub de trafic către locații culturale sau de educație (Universitatea București) sau zona de restaurante și cafenele din centrul vechi al capitalei.

Reducerile semnificativ mai mici ale valorilor de trafic din zilele de lucru din Zonele de Sud și de Vest ale Capitalei poate fi explicată prin faptul că sunt zone rezidențiale cu densitate mare a populației, iar o bună parte a acesteia are meserii de tip blue & pink collars în sectoare ale economiei care nu și-au putut muta activitatea în on line / la distanță.

INFOGRAFIC Traficul auto și al persoanelor - aproape inexistent pe fondul pandemiei Covid-19, în anumite momente și artere

Zona de Nord are o scădere mai mare în zilele lucrătoare pentru că aici este concentrată noua economie deservită oamenii care au într-o mai mare măsură meserii de tip white collars (ex. corporatiști), care desfășoară activități care au putut fi mai ușor mutate on line, fără prezență fizică.

FOTO Continental Sibiu, 4 cazuri de coronavirus și 59 de angajați trimiși în izolare CITEȘTE ȘI FOTO Continental Sibiu, 4 cazuri de coronavirus și 59 de angajați trimiși în izolare

O bună parte din traficul din zilele lucrătoare și weekend este susținut de faptul că zona de Nord a devenit în ultimii ani zonă puternic rezidențială. Această concluzie este susținută de valorile diferite de trafic pe străzi relativ apropiate ca zonă.

INFOGRAFIC Traficul auto și al persoanelor - aproape inexistent pe fondul pandemiei Covid-19, în anumite momente și artere

Se observă efectul închiderii mall-urilor din Capitală asupra valorilor de trafic. Spre exemplu, Aleea Privighetorilor (una din direcțiile de acces în Mall Băneasa) înregistrează o scădere de 60% a valorilor de trafic în zilele din cursul săptămânii (60%) și în cele din weekend (68%).

INFOGRAFIC Traficul auto și al persoanelor - aproape inexistent pe fondul pandemiei Covid-19, în anumite momente și artere

La nivel de artere sunt valori foarte diferite de trafic, în funcție de măsura în care acestea deservesc zone rezidențiale sau se află pe traseele către zone în care sunt concentrate domenii care și-au putut muta într-o măsură mai mare sau mai mică activitățile la distanță.

De regulă, arterele care deservesc zone rezidențiale cu densitate ridicată sau cu populație ocupată în sectoare de tip blue collars (”cartierele muncitorești”) sau care fac parte din principalele trasee către zonele în care sunt concentrate sectoarele care nu și-au putut muta activitatea la distanță au scăderi mai mici ale valorilor de trafic în zilele de lucru și mai mari în zilele de weekend.

Arterele care deservesc zonele în care sunt concentrate sectoarele care și-au putut muta cu mai multă ușurință activitatea la distanță au scăderi mai mari ale valorilor de trafic în zilele de lucru și variații mai mici între zilele de lucru și cele de weekend.

Zonele și arterele care se află de-a lungul traseelor de tranzit cu trafic greu către și dinspre capitală către zone limitrofe sau ale zone ale țării înregistrează de asemenea scăderi mai mici ale valorilor de trafic în zilele de lucru.

Câteva exemple la nivel de artere:
•Bulevardul Iuliu Maniu-Drumul Osiei (deservește zonă rezidențială cu densitate ridicată) are o scădere foarte mică în zilele de lucru (doar 5%) și de 34% în weekend
• zona Big Berceni are o scădere foarte mică în zilele de lucru (doar 9%) și de 31% în weekend
• zona Drumul Sării are o scădere foarte mică în zilele de lucru (doar 10%) și de 41% în weekend
• Bd. Brâncoveanu are scăderi mai mici în zilele de lucru (17%) și ceva mai mari  în weekend (45%)
• Calea Vitan are scăderi mai mici în zilele de lucru (17%) și ceva mai mari în weekend (44%)
• Șos. Giurgiului are scăderi mai mici în zilele de lucru (18%) și ceva mai mari în weekend (35%)
• zona Obor are scăderi mai mici în zilele de lucru (20%) și ceva mai mari în weekend (36%)
• Strada Radu Beller (Piața Dorobanți) are scăderi foarte mari atât în zilele de lucru (72%) cât și în weekend (71%)

viewscnt
Afla mai multe despre
phoenix media
trafic auto bucuresti
camere video