Deși operatorul maghiar este cunoscut mai ales pentru tarifele sale low-cost, pasagerii vor putea accesa funcții premium contra unei taxe suplimentare.
VEZI AICI ȘI Wizz Air lansează 25 de rute din România
Printre avantajele „Wizz Class” se numără posibilitatea de a bloca scaunul din mijloc pentru mai mult spațiu pentru coate și picioare, plus îmbarcare prioritară, un bagaj de mână și spațiu în compartimentele de bagaje de mână de deasupra.
Testul va avea loc în decembrie pe rute din Londra, Roma, Varșovia, București și Budapesta, a declarat directorul companiei aeriene, Michael Delehant, citat de Bloomberg.
„În ceea ce privește tarifele, nu va fi niciodată mai mult decât să cumperi costul unui alt loc”, a declarat acesta. „Nu este menit să fie o afacere ieftină.”
Deși aranjamentul locurilor poate fi mai premium decât o călătorie medie cu Wizz Air, biletul nu include niciun beneficiu suplimentar în timpul zborului, cum ar fi mâncare și băuturi exclusive sau gratuite.
Silvia Mosquera, ofițerul comercial la Wizz Air, a explicat că au lansat acest test ca răspuns la „cererea călătorilor Wizz care caută mai mult spațiu, confort și o ieșire mai rapidă din aeronavă”.
„Implementarea Wizz Class vine în urma feedback-ului primit de la numărul tot mai mare de călători de afaceri care apreciază opțiunile de călătorie low-cost și preferă spațiu suplimentar în timpul zborului”, a declarat ea într-o declarație pentru The Independent.
A adăugat că mai multe beneficii vor fi anunțate la lansarea produsului.
În prezent, Wizz Air nu oferă diverse tipuri de locuri, în afară de locurile din primul rând și din rândul de ieșire, care oferă spațiu suplimentar pentru picioare.
În prezent, pasagerii trebuie să achiziționeze un loc suplimentar dacă doresc mai mult spațiu pentru articole precum instrumente muzicale sau scaune auto pentru copii.
Pasagerii „Wizz Plus” și „Privilege Pass” își pot alege, de asemenea, locurile fără taxe suplimentare de rezervare.
Cu toate acestea, noul model „Wizz Class” pare să combine cele două pentru confort și comoditate sporite.
Nu este prima dată când companiile aeriene low-cost s-au orientat către experiențe de lux, multe companii aeriene low-cost din SUA dorind să concureze cu companiile aeriene majore.
De exemplu, Southwest a anunțat că va trece de la locuri deschise la locuri alocate în 2026, ceea ce înseamnă că lansează și opțiuni premium de locuri.
Între timp, JetBlue și-a stabilit deja modelul de afaceri hibrid low-cost și de lux cu „EvenMore”, o schemă de avantaje premium care oferă clienților îmbarcare timpurie, spațiu suplimentar pentru picioare și locuri în fața avionului, plus băuturi alcoolice gratuite și gustări exclusive.
Companiile aeriene low-cost europene, cum ar fi Ryanair, permit pasagerilor să rezerve locuri suplimentare pentru confort, în timp ce clienții easyJet pot alege anumite locuri pentru spațiu suplimentar pentru picioare.
Wizz Air va relua și abonamentul special care, în vara anului trecut, a înfuriat ONG-urile de mediu.
Va scoate pe piață 10.000 noi abonamente din programul. „All You Can Fly”, de la prețul de 499 de euro pe an
Anul trecut, oferta inițială din august s-a epuizat în 48 de ore.
În vara 2024, schema „Atât cât poți zbura” anunțată de compania low-cost Wizz Air, cu scopul de a face biletele de avion mai accesibile pasagerilor europeni care călătoresc frecvent, a stârnit furia activiștilor de mediu. Aceștia susțin că, dimpotrivă, prețurile la cursele aeriene ar trebui să fie mai scumpe și cei care zboară des ar trebui penalizați.
„Spre deosebire de ceea ce ar putea crede unii oameni, zburatul nu este un bufet suedez”, s-a plâns atunci Jo Dardenne, directoarea pentru probleme legate de aviație în cadrul ONG-ului ecologist Transport & Environment, ce are birouri în Franța, Spania, Italia și Germania.
„Cum pot să fie luate în serios angajamentele companiilor aeriene față de neutralitatea climatică când ele continuă să promoveze creșterea nesustenabilă a traficului aerian prin oferirea de scheme ieftine dubioase pentru zboruri cu aeronave care poluează?”, a întrebat retoric Dardenne în comentarii făcute pentru Politico.
„Complet grotesc și profund stupid”, a catalogat schema anunțată de Wizz Air și Alethea Warrington, o activistă veterană de la organizația Possible, una care strânge fonduri caritabile pentru a ameliora problemele cauzate de schimbările climatice.
Compania aeriană maghiară low-cost Wizz Air a lansat atunci un abonament denumit „All You Can Fly", cu zboruri pe o perioadă de 12 luni, pentru 599 euro, către circa 800 de destinații.
Astfel, în baza abonamentului, clienții au putut efectua zboruri zilnice cu o taxă fixă de 9,99 euro per segment, începând cu septembrie 2024
















