Traficul de mărfuri prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a crescut

Traficul de mărfuri prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a crescut
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 mai 2020

Traficul de mărfuri prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a crescut în primele patru luni cu 3,31%, la 20,46 milioane tone, față de anul trecut, a anunțat luni compania națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, care precizează că activitatea în porturile maritime românești se desfășoară în parametri normali.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Activitatea în porturile maritime românești se desfășoară în parametri normali, fără disfuncționalități, poarta maritimă a României fiind operațională și deschisă tuturor fluxurilor de mărfuri. Traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului se menține în creștere, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, 2019 reprezentând un an cu trafic record. În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a  înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creștere de 3,31% (656.183 tone) față de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019", precizează compania.

Avianca, a doua mare companie aeriană din America Latină, a solicitat intrarea în faliment din cauza coronavirusului CITEȘTE ȘI Avianca, a doua mare companie aeriană din America Latină, a solicitat intrarea în faliment din cauza coronavirusului

Numărul total de nave operate în primele patru luni ale anului este mai mare, de 4.450, față de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Luni, 11 mai, sunt în operare în porturile maritime românești 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave, scrie News.ro.

"Manipularea mărfurilor în terminalele porturilor maritime românești se realizează normal, cu respectarea tuturor procedurilor de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Menținerea porturilor maritime operaționale este o prioritate comună, a Ministerului Transporturilor, Comunicațiilor și Infrastructurii, a CN APM, a operatorilor portuari, a tuturor lucrătorilor din port", arată compania.

Traficul total în primele patru luni este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit și 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim și 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial.

"S-a menținut evoluția spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creșterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, față de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019", arată datele companiei.

Creșteri de trafic se regăsesc și în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrășăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, mașini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate la produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), semințe uleioase și fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%).

"În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime românești scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce privește cantitatea de mărfuri, și de 1,35% la număr de TEU", potrivit datelor companiei de stat.

viewscnt
Afla mai multe despre
marfuri
porturi