INFOGRAFICE Motoarele diesel au atins în România cel mai scăzut nivel din istorie. Mașinile electrice înregistrează volume record

INFOGRAFICE Motoarele diesel au atins în România cel mai scăzut nivel din istorie. Mașinile electrice înregistrează volume record
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 aug 2021

Înmatriculările de autoturisme pe benzină au atins o pondere record în România, în luna iulie, chiar dacă motorizările diesel au înregistrat și ele cel mai mare volum lunar din 2021. În același timp, mașinile electrificate și-au încetinit creșterea de până acum, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Programul Rabla și apetitul crescut pentru achiziții de automobile noi i-a determinat pe români să cumpere în ultimele două luni un număr mare de autoturisme, cererea crescută materializându-se în luna iulie sub forma înmatriculărilor. Practic, o dată cu demararea Programului Rabla, achizițiile din mai și iunie încep să se transforme în înmatriculări, după circa 90 de zile, resepctiv în iulie și, probabil, în august. Cele 15.358 de unități înmatriculate în luna a șaptea reprezintă recordul lunar din 2021, însă segmentarea pe motorizări a fost una care arată clar tendințele acestui moment pe piața auto din România.

Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov

În lina iulie, cele mai multe autoturisme înmatriculate au fost cele pe benzină, care au atins un volum foarte mare, 11.143 de unități, potrivit datelor APIA, astfel că acestea au înregistrat și un record al cotei de piață pe care o dețin: 72,6%, un nivel pe care România nu l-a mai atins niciodată pe niciunul dintre segmentele auto, noi sau rulate.

Categoria diesel a scăzut proporțional, atingând cel mai redus nivel din istoria acestei motorizări, 16,4% din piață, chiar dacă volumul de 2.517 unități înmatriculate a fost cel mai mare din acest an.

Pe segmentul de vehicule ecologice, cu motorizări electrificate sau hibrid clasic, situația a fost staționară, din punct de vedere al ponderii. Mașinile electrice, în care sunt incluse și cele cu motoare PHEV, au urcat și ele la un volum record, depășind pentru prima dată pragul de 600 de unități înmatriculate într-o singură lună. Cele 647 de vehicule electrice s-au adăugat la cele 1051 de automobile hibrid înmatriculate în luna șaptea. În aceste condiții, ponderea celor două segmente, EV și HEV, a fost de 3,1% și, respectiv, 6,8%.

INFOGRAFICE Motoarele diesel au atins în România cel mai scăzut nivel din istorie. Mașinile electrice înregistrează volume record

După șapte luni, piața auto din România a înregistrat un volum total de 1.361 autoturisme electrificate (EV și PHEV), precum și 4.663 de vehicule hibrid, cu o pondere în piață de 3,8% și, respectiv, 7,5%, având o creștere de peste 80 de procente față de perioada similară din 2020. Motoarele pe benzină au urcat în acest an la o pondere medie de 66,5%, iar cele diesel, la 22,3%, în scădere cu peste 20% față de anul trecut.

Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul Duster CITEȘTE ȘI Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul Duster

Dacia a fost lider în iulie pe segmentele diesel și benzină, însă cifrele sael sunt în scădere față de anul trecut, marca de la Mioveni fiind afectată de crriza de semiconductori, dar și de cererea în scădere a automobilelor sale, în raport cu interesul tot mai mare al românilor pentru mărcile de import. Pe segmentul diesel, a doua cea mai cumpărată marcă a fost Skoda, iar pe benzină, Hyundai.

Pe segmentul autoturismelor electrificate, datele APIA arată că motorizările full electrice au reprezentat în iulie doar 18%, în scădere ușoară față de luna anterioară, în timp ce procentul cel mai mare este ocupat de motoarele hibrid fără încărcare. Aici nu sunt însă incluse motoarele mild hybrid, cum este cel cu care este echipat modelul Ford Puma. Pe intervalul ianuarie – iunie, mașinile complet electrice au o pondere de 16,8%, similar cu cele PHEV.

În clasamentul celor mai vândute mărci electrice din România, în acest moment lider este VW, cu 369 de unități înmatriculate, o creștere de peste 200%, de la 111 unități în 2020. Pe locul al doilea se află Hyundai, cu 109 unități, care a depășit fostul lider, Renault, care a înmatriculat doar 102 unități, în scădere cu 64 de procente, după ce în 2020 reușea să atragă 285 de clienți. La motorizări PHEV, lider pe piața din România este, în acest an, Mercedes, urmat de BMW și Renault, iar la mașini hibrid lider este Toyota, urmat de Hyundai și Renault.

INFOGRAFICE Motoarele diesel au atins în România cel mai scăzut nivel din istorie. Mașinile electrice înregistrează volume record

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari electrice romania
pondere diesel romania
masini phev bev