INFOGRAFICE Volvo confirmă cea mai bună jumătate de an din istorie

INFOGRAFICE Volvo confirmă cea mai bună jumătate de an din istorie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 feb 2021

Volvo Cars a raportat cel mai bun semestru din istorie și la capitolul venituri și profit, în intervalul iulie – decembrie 2020, subliniind succesul pe care compania l-a avut în revenirea după impactul pandemiei de coronavirus. Luna trecută, suedezii anunțaseră performanțele istorice de vânzări.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volvo Cars a înregistrat venituri de 151 miliarde coroane (circa 15 miliarde euro) și un profit operațional de 9,5 miliarde coroane (circa 940 milioane euro). Profitul companiei a crescut cu 8,2% în perioada analizată, iar veniturile cu 4,9%. Marja profitului a ajuns la 6,3%, considerată foarte bună de reprezentanții companiei.

De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea online CITEȘTE ȘI De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea online

Cifrele reprezintă „cea mai bună jumătate de an” din istoria Volvo Cars, în termeni financiari, ca urmare a unei cereri foarte mari de automobile din gama Recharge. Volumul vânzărilor în cele șase luni s-a ridicat la 391.751 automobile, cu 7,4% mai multe decât în intervalul similar din 2019, de asemenea un record semestrial pentru istoria companiei.

Pe întreg anul 2020, compania suedeză deținută de holdingul chinez Geely a obținut venituri de 263 de miliarde coroane (26 miliarde euro) și un profit operațional de 8,5 miliarde coroane (840 milioane euro), ca efect al pierderilor înregistrate în primele șase luni ale anului.

Volkswagen începe livrările pentru al doilea model electric din familia ID CITEȘTE ȘI Volkswagen începe livrările pentru al doilea model electric din familia ID

„Am acționat decisiv pentru limitarea impactului pandemiei”, a declarat Hakan Samuelsson, CEO al Volvo Cars. „După o repornire în siguranță a operațiunilor, am recuperat puternic și am raportat cea mai bună jumătate de an din istoria companiei. Este de asemenea o promisiune să vedem cererea cu creștere rapidă pentru linia Recharge de mașini reîncărcabile, care așteptăm să continue în 2021”.

Ponderea acestei game de vehicule electrice și hibrid plug-in în totalul vânzărilor mărcii s-a dublat în 2020, iar în Europa, vânzările au ajuns la 30% din total, o valoare de top în industria auto europeană.

Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid

Marca Volvo a avut cel mai mult de suferit pe piața din Europa, din cauza pandemiei, aici fiind înregistrată cea mai mare scădere a vânzărilor din 2020, -15,5%, la un total de 341.200 unități, iar în semestrul al doilea a fost singura piață cu un rezultat negativ, chiar dacă vorbim despre numai 1 proncent, comparativ cu 2019. Pe întreg anul, din cauza scăderii din Europa și a altor câteva piețe mai mici, compania a încheiat cu un declin al vânzărilor de 6,2%, la 703.534 unități vândute. Cea mai mare creștere a fost înregistrată în China, unde volumul s-a ridicat la 166.617 unități, cu 7,5% mai multe decât în 2019, în timp ce în SUA, creșterea a fost de 1,8%, cu 110.129 automobile vândute. Detaliat, pe piețele din Europa performanțele au fost diferite.

Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat? CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?

Pe piața de origine, Suedia, Volvo a înregistrat o scădere de 3,4%, în timp ce în Germania, cea mai mare piață de pe continent, scăderea a fost mai mare, de 9,9%. La polul opus, în Marea Britanie marca a crescut cu 9,4%, iar în Olanda, avansul a fost foarte mare, de 53,1%.

Cele mai vândute modele au fost XC60 și XC40, cu aproape 200.000 de unități fiecare, urmate de XC90, cu aproape 100.000.

INFOGRAFICE Volvo confirmă cea mai bună jumătate de an din istorie

INFOGRAFICE Volvo confirmă cea mai bună jumătate de an din istorie

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
rezultate volvo
recharge