Primul automobil complet electric care primește un motor cu combustie, Fiat 500, a intrat în producție în uzina Fiat din Torino, sediul istoric al companiei și locul din care a pornit această marcă.
„Casa noastră, istoria noastră, viitorul nostru” este sloganul atârnat de conducerea Fiat pe uzina Miafiori din Torino, locul în care primele modele Fiat 500 echipat cu motorul de 1.2 mild-hybrid au ieșit pe liniile de fabricație. Compania a anunțat deja că are un obiectiv ambițios, 6.000 de mașini în acest an și start al livrărilor la început de 2025.
Mașina poate fi deja comandată începând din această săptămână, la 19.400 de euro, pe piața din Italia, în două versiuni de caroserie, hatchback și cabrio. Dar pe termen lung, Stellantis vrea să urce producția din uzina italiană cu 100.000 de vehicule anual, pentru a îndepărta orice griji legate de viitorul fabricii.
Uzina a fost inaugurată în urmă cu 86 de ani și a fost locul în care au văzut lumina unei linii de producție multe modele celebre ale Fiat. Pentru a reuși această performanță într-un timp foarte scurt, compania a investit în renovarea fabricii și este gata să angajeze din nou „mii de oameni”.
Conducerea Stellantis și a mărcii Fiat, dar și politicieni importanți, au venit cu toții la Torino, „inimă vibrantă a industriei auto italiene”, pentru a marca acest eveniment, într-un moment simbolic pentru italieni, care erau convinși că nimic nu mai poate salva industria auto locală.
Amploarea evenimentului a fost subliniată și de numărul de jurnaliști invitați să asiste la momentul relansării producției: două sute de jurnaliști, personalități, sindicaliști și reprezentanți ai societății civile, cu toții întâmpinați de președintele Stellantis, John Elkan, strănepotul celebrului Giovanni Agnelli, cel care a creat brandul Fiat în 1899.
„500 este mai mult decât o simplă mașină: simbolizează creativitatea, pasiunea și caracterul italian. Cu noul 500 Hybrid, dorim să oferim o mobilitate care unește tradiția și viitorul, celebrând Italia care atrage și legătura unică care există între FIAT, Torino și Mirafiori”, a spus Olivier François, CEO al mărcii Fiat și director global de marketing la Stellantis, care a uitat însă să spună și faptul că decizia de a echipa modelul electric Fiat 500 cu un motor termic a fost una luată în disperare, ca soluție la vânzările tot mai slabe ale modelului cu baterie.
Și Antonio Filosa, noul CEO al Stellantis, a dat mesajul așteptat de autoritățile italiene: „Redeschiderea Mirafiori și producția modelului 500 Hybrid sunt dovada concretă a angajamentului Stellantis de a investi în Italia și în excelența sa”. Poziția de reconciliere vine însă după luni și chiar ani de contre și declarații contondente, din vremea fostului CEO, Carlos Tavares, care a demisionat exact în urmă cu un an.












