Maersk: Nu există suficiente containere în lume pentru a face față cererii actuale. Este cu adevărat nebunesc cât de multă marfă mutăm acum

Maersk: Nu există suficiente containere în lume pentru a face față cererii actuale. Este cu adevărat nebunesc cât de multă marfă mutăm acum
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 7 ian 2021

Costurile cu transportul maritim de mărfuri rămân ridicate în pofida noilor restricții impuse în Europa pentru a limita răspândirea coronavirusului, potrivit gigantului danez din domeniu Maersk, care apreciază că cererea va continua să depășească oferta cel puțin câteva săptămâni de acum înainte.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

“Pur și simplu nu există suficiente containere în lume pentru a face față cererii actuale (...). Este cu adevărat nebunesc cât de multă marfă mutăm acum - cantități uriașe”, spune Vincent Clerc, directorul comercial al Maersk.

Cererea pentru produse de larg consum și-a revenit puternic din a doua jumătate a anului trecut, după o scădere abruptă în martie și aprilie, cauzată de blocajele stricte de activitate și deplasare introduse de autorități la debutul pandemiei. Comenzile online au crescut accelerat, alimentate, în special, de cererea pentru mobilă, echipamente pentru exerciții fizice și produse pentru amenajarea locuințelor.

Succes neașteptat, pe ultima sută de metri: Modelul românesc Dacia Sandero - cel mai vândut automobil din Spania pe întregul an CITEȘTE ȘI Succes neașteptat, pe ultima sută de metri: Modelul românesc Dacia Sandero - cel mai vândut automobil din Spania pe întregul an

Potrivit lui Clerc, cel mai mare decalaj între cerere și ofertă se înregistrează în prezent în SUA, urmate de Europa, unde autoritățile au reușit, totuși, să gestioneze mai bine impactul crizei sanitare asupra economiilor.

Cel mai mare transportator de containere din lume nu estimează o scădere vizibilă a cererii în perioada următoare, în pofida noilor restricții menite să frâneze cel de-al doilea val al pandemiei.

“Nu vedem o modificare majoră a cererii, chiar și cu noile blocaje în Europa. Cererea ridicată pentru containere va continua cel puțin câteva săptămâni”, a precizat Clerc, citat de Reuters.

Directorul Maersk se așteaptă ca tarifele de transport să rămână la valori maxime record în prima parte a anului, după care vor începe să scadă ușor.

“Rămâne să vedem dacă noile blocaje vor determina oamenii să cumpere încă și mai mult pe Amazon și alte canale online, sau dacă cererea va fi lovită de economiile slăbite”, a adăugat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
cel mai mare transportator containere
transport containere
transport marfuri
pandemie
restrictii
noi restrictii coronavirus
tarife transport maritim
vincent clerc