Mărcile grupului Stellantis au dominat piața de vehicule comerciale din Europa, în 2020. Cam cât au vândut Ford și Renault la un loc

Mărcile grupului Stellantis au dominat piața de vehicule comerciale din Europa, în 2020. Cam cât au vândut Ford și Renault la un loc
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 apr 2021

Așa cum era de așteptat, mărcile care au făcut parte din cele două companii care au fuzionat în luna ianuarie, PSA și FCA, au fost lideri absoluți ai vânzărilor de vehicule comerciale ușoare în Europa.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

PSA Group este liderul de mai mult timp al pieței de LCV_uri din Europa, consolidarea fiind realizată în momentul în care compania franceză a cumpărat brandul Opel. Din acel moment, cifrele PSA pe acest segment au fost aproape duble față de următoarele branduri clasate, Ford și Renault. Începând din acest an, forțele în zona LCV s-au mărit cu aproximativ 30%, ca urmare a fuziunii cu Fiat Chrysler. Marca Fiat a fost și ea una dintre preferatele europenilor, chiar dacă în ultimii ani vânzările sale au scăzut, potrivit datelor Jato Dynamics.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

În 2020, situația vânzărilor mărcilor pe piața de vehicule comerciale ușoare a fost împărțită între Peugeot – Citroen și Opel, care au însumat peste 420.000 de unități împreună, Ford – Renault și Volkswagen, cu peste 200.000 de unități fiecare, Fiat, cu peste 130.000, și Toyota și IVECO, cu peste 50.000 fiecare. În tot acest clasament, Ford rămâne lider al mărcilor, depășind atât Peugeot, cât și Citroen, în vânzările de vehicule comerciale în Europa. Puse cap la cap, vânzările celor două grupuri care au fuzionat ajung la impresionanta valoare de 554.356 unități, cam cât au vândut Ford și Renault la un loc.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului

Detaliat pe modele, datele Jato analizate de Automotive News arată că modelele PSA Group cele mai vândute au fost Citroen Berlingo, cu 65.869 unități, urmat de Peugeot Partner, cu 64.359 unități. În subsegmentul compact al LCV-urilor, din care fac parte cele două, pe locul al treilea s-a situat Renault Kangoo, cu 52.459 unități.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

Pe segmentul mediu, lider a fost Ford TransitCustom, cu aproape 110.000 untiăți vândute, fiind urmat de VW Transporter și Renault Trafic.

Uniunea Europeană a încerca să spargă pseudomonopolul pe care PSA și FCA l-au dobândit pe mai multe piețe europene, în urma fuziunii celor două, însă măsurile solicitate și asumate de Stellantis au fost unele parțiale. Compania și-a asumat cedarea unei părți a producției către Toyota, precum și acordarea concurenților din Europa acces la rețeaua de service proprie.

Uniunea Europeană a înregistrat un volum total de 1,73 milioane de vehicule comerciale ușoare, în 2020, în scădere cu 18% față de 2019.

Și pe segmentul pickup-urilor tot Ford a condus vânzările, cu modelul Ranger (43.288 unități), urmat de Toyota Hilux și Mitsubishi L200.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata vehicule comerciale
vanzari lcv europa
piata auto