Cetățenii germani vor putea să primească până la 4.000 de euro pentru a putea cumpăra o mașină complet electrică, dar condițiile vor fi foarte stricte de această dată. Prețul de listă al mașinilor eligibile nu va putea depăși 45.000 de euro, ceea ce înseamnă că nu vor fi acceptate decât modelele mărcilor accesibile, care nu sunt foarte multe, conform analizei Profit.ro.
Pentru Dacia și Ford este o veste foarte bună, pentru că ambele mărci vând mașini electrice cu prețuri foarte bune pentru segmentul lor. Dacia vinde Spring, cea mai ieftină mașină electrică din Europa, care are un preț de pornire de 16.900 de euro în Germania, iar cu subvenția va putea fi cumpărată începând de la 12.900 de euro.
Ford produce în România modelul Puma Gen-E, care are un preț de start de 34.000 de euro pe piața germană, precum și modelul comercial Courier, de asemenea, electric, cu un preț apropiat. Ambele vor intra în competiția cu modelele produse în Germania, cele mai multe fiind mai scumpe.
Potrivit primelor informații, la finanțare va fi luat în calcul venitul gospodăriilor pentru aprobarea subvenției, iar în cazul companiilor, nu vor fi acceptate decât întreprinderile mici.
Plafonul de venituri brute va fi de 45.000 de euro, conform datelor deocamdată neoficiale, având în vedere că nu au fost încă publicate actele normative care stabilesc aceste limite.
O altă noutate este cea care va permite subvenționarea achiziției de mașini electrice second-hand, care vor permite astfel celor care dețin astfel de vehicule să le vândă și să cumpere unele noi, ceea ce va închide lanțul comercial din industria auto.

Reprezentanții industriei auto din Germania, puternic afectați la final de 2023 și în 2024 de eliminarea subvenției anterioare, sunt deocamdată circumspecți față de efectele pe care le va avea acest program. Președinta VDA, asociația industriei auto, Hildegard Muller, a transmis că trebuie ca informațiile exacte să fie transmise foarte rapid, pentru că în caz contrar se va înregistra un efect de renunțare la achiziții din partea populației, care va intra în așteptare.
România știe mai bine cum se întâmplă asta, după ce Ministerul Mediului a amânat Programul Rabla până în iunie, apoi l-a anulat, pentru a-l relua parțial pe 30 septembrie. În acest interval, piața auto a scăzut cu până la 30%, mai ales pe segmentul electric.
În același timp, s-a cerut din partea clubului ADAC, similar ACR, ca programul să fie derulat pentru următorii 10 ani, până la interdicția vânzării de mașini cu combustie, pentru a ajuta vânzarea de mașini electrice.