Mașinile se pregătesc de gaming, cu o piață estimată la un miliard de dolari. Cine sunt clienții țintă

Mașinile se pregătesc de gaming, cu o piață estimată la un miliard de dolari. Cine sunt clienții țintă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 apr 2023

Deja industria auto se pregătește intens pentru a începe afacerile cu servicii online, din care să câștige seci de miliarde. Acum, un nou potențial câștig începe să se contureze pentru automobile dinspre industria de gaming, care vrea să intre în mașinile electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

O piață de un miliard de euro este estimată de specialiști piața jocurilor video care ar urmează să fie instalate pe dispozitivele tot mai inteligente și cu putere de calcul tot mai mare, cu care sunt echipate automobilele de ultimă generație. Deja mai multe companii producătoare de jocuri au început să încheie contracte cu constructorii auto, pentru a oferi clienților astfel de produse la bord.

VIDEO Cum arată acum tronsonul A0 de la DN1 la A3 ce ar putea fi gata chiar din acest an CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată acum tronsonul A0 de la DN1 la A3 ce ar putea fi gata chiar din acest an

Clienții țintă sunt copiii și adulții care stau pe bancheta din spate, acolo unde cândva foloseau DVD-urile pentru a urmări filme. Acum ei vor folosi ecranele împreună cu ochelarii de realitate virtuală pentru a se juca, iar specialiștii susțin că această activitate va fi diferită de cea de acasă, de pe PC.

„Unii oameni beau cafea când își încarcă mașina electrică timp de 30 de minute, alții își verifică e-mailurile – ​​dar se joacă și jocul lor video”, spune Ralf Herrtwich, Senior Director Automotive Software la Nvidia, pentru Automobilwoche. Informațiile au reieșit dintr-un studiu care a vizat șoferii de mașini electrice, întrebați cu ce se ocupă atunci când așteaptă într-o stație de încărcare. De aici a început totul, pentru că cei care se joacă pe telefon, vor fi aduși în fața display-ului mașinii, pentru a se juca acolo.

Nvidia este deja implicată în industria auto, fiind furnizor pentru mai mulți constructori auto. Principalele componente sunt platformele destinate inteligenței artificiale, care preia și utilizează informațiile senzorilor pentru a oferi asistență șoferului la condus. Dar asta nu înseamnă că nu ar putea să interacționeze și prin jocuri cu ocupanții mașinii.

Compania de consultanță de management McKinsey a analizat potențialul pieței de jocuri pentru auto și a ajuns la concluzia că până în 2030 s-ar putea atinge o piață de un miliard de dolari, de la aproape zero în prezent și circa 200 de milioane de dolari în 2025. Cei de la McKinsey spun că sunt în derulare negocieri și semnări de contracte. Până la lansarea mașinilor autonome, care vor oferi timp pasagerilor dar și șoferului pentru jocuri, primul grup țintă a fost desemnat cel format din pasagerii mașinilor electrice. Ele au suficientă tehnologie la bord pentru a oferi performanță celor care se joacă și în plus veniturile mari ale proprietarilor de mașini electrice este atractiv pentru producătorii de jocuri.

Studiile arată că tot mai mulți oameni joacă jocuri pe PC, pe console sau pe telefon, astfel că potențialii clienți nu mai sunt considerați o nișă. Acesta este și motivul pentru care unii constructori au inițiat deja activități în colaborare cu industria de gaming. „Comunitatea de jocuri a devenit de mult un grup țintă foarte căutat din industria auto”, este de părere Felix Falk, director al celui mai mare eveniment de gaming din lume, Gamescom, la care au fost prezenți Mini și Ford. Și Tesla a intrat în această lume, mașinile mărcii având un serviciu de divertisment la bord, care urmează să integreze platforma de gaming Steam. De asemenea, Nvidia a anunțat că va oferi jocuri în cloud în parteneriat cu Hyundai, BYD și Polestar, iar BMW a semnat un parteneriat cu platforma de jocuri AirConsole.

FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3 CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3

Audi a mers chiar mai departe și și-a creat propria companie de jocuri, Holoride, care dezvoltă jocuri cu ochelari VR. Inovația vine din faptul că jocul folosește mișcările mașinii, forțele generate la viraje sau frânări, pentru a crea scenariul jocului, jucătorii având parte de experiențe similare sau chiar peste cele dintr-un simulator. Introdusă inițial doar pe anumite modele, acum tehnologia Holoride poate fi utilizată pe orice mașină, cu ajutorul unui dispozitiv care se montează pe parbriz sau pe orice geam al mașinii, asociat cu ochelarii VR și pe baza unui abonament. Pentru 13 euro pe lună sau 120 de euro pe an, oricine își poate transforma mașina în simulator, pentru copii și pentru adulți. Compania oferă un pachet  complet de 700 de euro, care cuprinde o consolă de jocuri, ochelari și trei luni de abonament.

Specialiștii spun că cea mai posibil utilizare a jocurilor în mașină va fi cea în care ecranul central al mașinii va găzdui jocurile, iar telefoanele vor fi controlerele jucătorilor, însă odată introduse la bordul mașinii, jocurile își vor găsi singure cele mai potrivite configurații pentru a satisface cererea.

viewscnt
Afla mai multe despre
jocuri in masina
holoride
nvidia
gaming