Motoarele diesel, scoase de pe lista mașinilor subvenționate prin Programul Rabla, în Franța

Motoarele diesel, scoase de pe lista mașinilor subvenționate prin Programul Rabla, în Franța
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 oct 2020

Guvernul francez va elimina subvențiile pe care le acordă sub formă de bonusuri în cazul achiziției motorizărilor diesel, la casarea unui vehicul vechi, de anul viitor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Echivalentul Programului Rabla din Franța, mecanismul prin care sunt acordate bonsuri celor care casează o mașină veche în schimbul uneia noi, nu va mai fi aplicat mașinilor cu motoare diesel, indiferent de nivelul lor de poluare. Decizia a fost anunțată de Barbara Pompili, ministru al Tranziției în Ecologie, pe contul său de Twitter, ca măsură de „coerență a politicii de luptă împotriva poluării”.

Guvernul francez a făcut mai multe modificări programelor de bonus/malux și celui de subvenționare la casarea unui vehicul poluant, după ce în luna mai a lansat un program amplu, în valoare de 8 miliarde de euro, pentru stimularea repornirii industriei auto. Atunci, la casarea unui vehicul vechi, francezii putea primi 3.000 de euro, sume la care se adăugau prime pentru achiziția de vehicule electrice sau hibrid.

Cu ajutorul acestui program, Franța a fost prima țară din UE care a înregistrat o creștere a pieței auto, încă din luna iunie. Ulterior, primele au fost reduse, la 1.500 de euro, sumă pe care o primesc astăzi cei care cumpără inclusiv un automobil diesel nou. După 1 ianuarie acest lucru nu va mai fi posibil, însă vor fi eliminate din program și automobilele fabricate înainte de 31 decembrie 2010. Mai mult, guvernul a moficiat deja și condițile pentru accesarea banilor, în funcție de veniturile familiei. Programul Rabla permite achiziția cu ajutorul subvențiilor și a automobilelor rulate, dacă ele respectă limitele de emisii permise de legislație.

ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Premieră istorică: Dacia a lansat oficial primul automobil electric CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Premieră istorică: Dacia a lansat oficial primul automobil electric

Potrivit postării ministrului Barbara Pompili, „începând cu 1 ianuarie 2021, prima de conversie va fi rezervată vehiculelor mai puțin poluante și nu va mai viza modelele diesel”.

Decizia a stârnit nemulțimiri în Franța, în special din partea sindicatelor și companiilor care sunt implicate în industria auto. Inclusiv ministrul industriei, Agnes Pannier-Runacher, a declarat că sunt zeci de mii de joburi în industrie care sunt legate de producția de motoare diesel și că, în plus, aceste motoare emit mai puțin CO2 comparativ cu cele pe benzină. În acest an, ponderea motoarelor alimentate cu motorină în achizițiile francezilor s-a redus drastic, până la aproximativ 30% din totalul pieței.

Pentru achiziția de vehicule electrice, francezii beneficiază de 7.000 de euro, o sumă mai mică decât cea acordată de România pentru aceșeași vehicule. De anul viitor, suma scade la 6.000 de euro. Pentru hybride cu încărcare, prima de achiziție este de 2.000 de euro, iar de la 1 ianuarie va deveni 1.000 de euro.

Dacia a renunțat deja să mai producă versiuni echipate cu motoare diesel, pentru noile generații Sandero, Logan și Sandero Stepway, motivele fiind legate de cererea tot mai scăzută pentru acest tip de motoare, dar și de costurile ridicate necesare pentru adaptarea acestor motoare la noile norme de emisii impuse de UE. Renault a anunțat că și pe unele dintre modelele sale intenționează să renunțe la motoarele diesel. Aceste motoare emit mai puțin CO2, la distanțe egale, în comparație cu cele pe benzină, însă ele emit alte substanțe poluante, inclusiv oxizi ai azotului și pulberi.

viewscnt
Afla mai multe despre
motoare diesel
program rabla franta
subventie diesel