Navrom Galați estimează pierderi de un milion de euro din cauza problemelor de navigație întâmpinate pe Dunăre

Navrom Galați estimează pierderi de un milion de euro din cauza problemelor de navigație întâmpinate pe Dunăre
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 sep 2016

Navrom Galați, navigatorul cu cea mai mare flotă din România, estimează pierderi de aproximativ un milion de euro din cauza problemelor întâmpinate în ultimele 40 de zile pe Dunăre, a cărui nivel este scăzut în zona Belene din cauză că bulgarii nu draghează fluviul. Navigatorii sunt nevoiți să își descompună convoaiele ca să poată traversa zona, aceștia având probleme și pe sectorul Izvoarele de lângă Călărași.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Directorul departamentului exploatare flotă al Companiei de Navigație Fluvială Română Navrom Galați, Panait Iordache, a declarat vineri, pentru News.ro, că în fiecare an, în această perioadă, în zona Belene a sectorului bulgăresc al Dunării, nivelul apei este foarte scăzut deoarece bulgarii nu draghează fluviul, iar convoaiele trebuie fracționate, fapt ce provoacă pierderi foarte mari, scrie News.ro.

”Aproape în fiecare an ne confruntăm cu aceeași situație - asigurarea adâncimilor minime de navigație pe sectorul Dunării Inferioare în general, și în special pe sectorul bulgăresc, și anume în zona kilometrului 375 - kilometrului 610 - zona de responsabilitate a părții bulgare. Nu este numai la Belene, e doar un punct de trecere, este în zona kilometrului 530, dar avem vreo șase puncte deosebit de grele de trecere care presupun descompunerea convoaielor, fracționarea lor în două-trei sau chiar mai mult, în funcție de numărul de unități pe care le are fiecare convoi în parte. Toate aceste operațiuni înseamnă costuri suplimentare”, a spus Iordache.

Acesta a explicat că, în acest moment, traversarea sectorului cu probleme durează șase zile, față de 30 de ore cât ar fi normal.

”Dacă în mod normal sectorul respectiv, în condiții normale de navigație, este parcurs în 28 - 30 de ore de marș continuu, acum sectorul se trece în aproximativ șase zile, ca să vedeți unde ne aflăm, de cinci - șare ori mai mult. Asta înseamnă consumul de combustibil mai mare, tot de atâtea ori, costuri mai mari. Numai la un convoi înseamnă 40 - 50.000 de euro, costuri - combustibil, muncă fizică, piederile unui armator, dacă noi estimăm pe un convoi care tranzitează zona respectivă de 10.000 - 15.000 de euro, și vorbesc cu referire la Navrom Galați care la ora actuală e cea mai mare flotă din România și printre cele mai mari din Europa”, a declarat Panait Iordache.       

El a adăugat că nu doar în zona Belene navigatorii întâmpină probleme, ci și la Izvoarele, lângă Călărași, la kilometrul 345. Acolo, pe sectorul românesc s-au făcut lucrări de regularizare a apelor, doar că în urma acestora s-a creat un curent ce împiedică navele cu putere mai mică să traverseze o anumită zonă.

Apple ar putea prelua producătorul auto McLaren CITEȘTE ȘI Apple ar putea prelua producătorul auto McLaren

”Și pe sectorul românesc avem probleme deosebite, mai ales in zona kilometrilor 345 - 300, Cernavodă, unde din cauza apelor foarte mici și a lucrărilor care s-au făcut în zona Gura Bala, din punctul nostru de vedere al transportatorilor este un fiasco total (...). Acolo există un proiect european chipurile de regularizare a sectorului Călărași - Brăila, iar punctul acela de trecere care era confluența dintre brațul Bala care duce în brațul Borcea, din Dunare, acolo s-a creat un prag de fund, care chipurile ar fi trebuit să dirijeze curentul de apă pe brațul Dunării principale și nu pe brațul Borcea în așa fel încât să asigure o navigație continuă, pe brațul principal al Dunării fără să se mai folosească calea ocolitoare, Bala-Borcea, care înseamnă 128 de km ocolire, ceea ce ce înseamnă costuri enorme. Și înainte de aceste regularizări ocoleam, dar făceam această ocolire cu convoiul compact, acum îl fracționăm în două sau trei treceri pe distanțe de circa 15 kilometri, dar și mai grav e că navele care au putere mai mică de o mie de cai nu pot să tranziteze zona deloc deoarece curentul e foarte puternic pe pragul respectiv și nu au forță suficientă de înfrângere a curentului și îi așteaptă pe alții să îi ajute să treacă de zona respectivă”, a mai afirmat Iordache.   

În aceste condiții, spune Iordache, din cauza problemelor întâmpinate în ultimele 40 de zile, atât în zona Belene, cât și în zona kilometrului 345, pierderile Navrom sunt estimate la aproximativ un milion de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
navrom galati
navigatie dunare