Noi teste GreenNCAP de eficiență: hibridul Austral, mediocru în consum, VW T-Roc, cel mai curat motor pe benzină

Noi teste GreenNCAP de eficiență: hibridul Austral, mediocru în consum, VW T-Roc, cel mai curat motor pe benzină
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 mai 2023

GreenNCAP, organizație înființată de celebra EuroNCAP pentru a testa nivelul de eficiență și de consum al vehiculelor, inclusiv cele electrice, a anunțat cea mai nouă serie de rezultate, cu scoruri foarte bune pentru unele dintre mașinile teste, atât cu combustie, cât și cu baterie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nissan Ariya s-a impus în testele GreenNCAP cu cea mai ridicată eficiență la încărcarea bateriei, iar VW T-Roc a reușit să demonstreze că este cel mai eficient automobil cu motor cu combustie din cele testate până acum. Totodată, Hyundai a surprins neplăcut cu un nou automobil diesel care poluează extrem de mult, atât la nivel de consum, cât și pe întreaga viață a vehiculului (Lyfe Cycle Assesment).

În total, șase noi automobile au fost testate de GreenNCAP în ultimele săptămâni, doar unul dintre acestea fiind complet electric, Nissan Ariya, restul având motorizări hibride (Renault Austral, full hybrid, Volvo XC40 și Ford Fiesta, mild hybrid), pe benzină (VW T-Roc) și diesel (Hyundai Staria).

FOTO Gigantul Deutsche Bahn a început să folosească noile locomotive cumpărate în România, devenind cel mai important client al Softronic din țară CITEȘTE ȘI FOTO Gigantul Deutsche Bahn a început să folosească noile locomotive cumpărate în România, devenind cel mai important client al Softronic din țară

Singurul automobil electric testat în acest an, Nissan Ariya, cel mai nou din portofoliul mărcii și primul SUV electric al japonezilor, a venit cu performanțe care au impresionat juriul GreenNCAP. „Ariya de la Nissan a arătat o eficiență între rețea și ieșirea de la baterie de 91,6% - cea mai mare măsurată de Green NCAP până acum. Acest lucru este important deoarece scade cantitatea de energie pierdută, precum și costul pentru consumatori”, a explicat Aleksandar Damyanov, director tehnic al Green NCAP.

Acest detaliu se referă la randamentul încărcării, respectiv cât din energia consumată din rețeaua de încărcare ajuge să fie disponibilă în bateria mașinii. În același timp, prin propulsia electrică, Ariya s-a înscris pe lista celor mai eficiente mașini din punct de vedere al consumului, cu un index Clean Air de 10 punct și un index de eficiență de 9,3 puncte, respectiv 9,5 index al gazelor cu efect de seră, date care îl plasează pe locul 6 în clasamentul vehiculelor electrice, în care pe primul loc se află Dacia Spring.

SUV-ul Renault Austral a fost testat cu o motorizare full hybrid care nu performează extraordinar din punct de vedere al emisiilor și eficienței energetice, fiind depășit de motoare clasice cu benzină, în special din cauza greutății sale. Cu un index de 6.5 la Clean Air, 5,3 la eficiență energetică și 3,9 la emisiile gazelor cu efect de seră, se clasează la un nivel intermediar și în rândul hibridelor testate până acum, dar nu demonstrează în niciun caz capacități ecologice ieșite din comun. Consumul mediu testat a fost de 5,6 litri/100 km, cu 7,3 litri/100 km pe autostradă. Scorul mediu de 52% este cel care a condus la acordarea de trei stele pentru eficiență.

VIDEO Cum arată acum tronsonul din drumul expres Craiova - Pitești care ar trebui să fie inaugurat în acest an CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată acum tronsonul din drumul expres Craiova - Pitești care ar trebui să fie inaugurat în acest an

Cele două motorizări mild-hybrid care au fost incluse în pachetul de mașini testate în acest început de an demonstrează că acest tip de propulsie este mai degrabă unul de marketing decât unul eficient în realitate. Volvo XC40 a primit doar 2 stele și jumătate, din cauza emisiilor ridicate de gaze, cu un scor de eficiență de 4 puncte din 10, datorate motorul destul de mare, 2.0 litri turbo, care este suficient de poluant, indiferent de ajutorul primit de motorașul electric de 48 de volți. Consumul mediu al acestui automobil a fost, în testele GrennNCAP, de 7,1 litri/100 km.

O motorizare asemănătoare a fost prezentă și pe Ford Fiesta, un motor care se pregătește să iasă din producție. Echipat cu propulsorul 1.0 benzină mild-hybrid, de asemenea pe 48 de volți, Fiesta a obținut rezultate ceva mai bune decât Volvo, la eficiența energetică, dar a pierdut puncte la Clean Air, adică la nivelul noxelor emise, scor care îl trimite pe ultimul loc din acest punct de vedere, între mașinile din acest an. Consumul mediu de 6,2 litri este departe de declarațiile producătorului și seamănă cu cel al unui motor diesel clasic.

La capitolul „motoare cu combustie”, această sesiune a inclus un singur motor cu benzină, VW T-Roc 1.5 litri turbo, o mașină care a reușit să obțină cel mai bun scor pentru un motor termic din toate testele, după cum spun cei de la GreenNCAP, care au declarat-o „cea mai curată mașină pe benzină”. Cele 7,7 puncte ale scorului Clean Air susțin această afirmație care face referire la filtrul de particule foarte bun al mașinii. Consumul are un scor de 4,4 puncte, nu foarte mare dar suficient pentru o motorizare pe benzină, cu o valoare a consumului medie de 6,8 litri/100 km, comparabilă cu cea a multor hibride. Cel mai prost scor obținut a fost cel al gazelor cu efect de seră, 2,8, care au contribuit la un rezultat final de 2 stele și jumătate.

FOTO Mercedes a dezvăluit noul E Class, cu un design complet nou, motor PHEV și afișaj MBUX CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes a dezvăluit noul E Class, cu un design complet nou, motor PHEV și afișaj MBUX

Testele GreenNCAP au inclus și un monovolum, microbuzul Staria de la Hyundai, care a fost echipat cu un motor diesel de 2.2 litri. Acesta a primit o singură stea, dintr-un motiv foarte simplu: scorurile obținute pentru eficiență energetică (9,4 litri/100 km consum) și pentru emisii de gaze cu efect de seră au fost dezastruoase, de 0,5 și, respectiv, 0, decisive în rezultatul final.

„Rezultatele impresionante ale lui Volkswagen T-Roc demonstrează că emisiile poluante pot fi reduse la minimum chiar și în mașinile convenționale. În ansamblu, rezultatele Nissan Ariya, Renault Austral și Volkswagen T-Roc oferă un exemplu de progres tehnologic la nivel general, care funcționează atât în ​​interesul consumatorilor, cât și al mediului”, a mai declarat pe marginea rezultatelor Aleksandar Damyanov, cel care coordonează programul de teste Green NCAP.

viewscnt
Afla mai multe despre
greenncap
teste eficienta
teste consum hibride
vw t-roc