Stadiul este următorul:
lucrările la pod sunt finalizate mai puțin montarea rosturilor de dilatație procedura care este in curs și va fi terminată săptămâna viitoare;
sistemul de iluminat este funcțional;
marcajele rutiere și semnalizarea rutiera au fost finalizate;
punctul vamal de frontieră este în curs de finalizare și va fi dotat la cele mai înalte standarde Schengen;
a fost finalizat sensul giratoriu cu DN18 pentru a asigura fluiditatea traficului rutier;

pe zona Ucrainei, se lucrează intens pentru legătura dintre rampa de coborâre a podului și drumul din proximitate.
Constructorul este mobilizat în șantier pentru finalizarea ultimelor lucrări, iar în funcție de condițiile meteorologice, este estimată recepționarea lucrării la sfârșitul lunii decembrie.
Principalele caracteristici sunt:
1,2 km construcție drum nou
este format din două poduri paralele, cu o distanță de 3 metri între ele - un pod pentru fiecare sens de circulație, cu o lungime totală de 268 metri

două benzi pe sens
trotuare
5 poduri de desecare
1 intersecție tip girație
1 punct de frontieră
Iar caracteristicile punctului de frontieră sunt:
6 benzi per sens: 2 benzi pentru autovehicule mici, 2 benzi transport marfă, 1 bandă pentru Corp Diplomatic și 1 bandă pentru transport persoane
2 clădiri administrative pentru poliția de frontieră și vamă
4 hale de control, dotate cu toate lucrările necesare pentru a respecta prevederile ghidului Schengen

Acest pod este foarte important și pentru cei peste 32.000 etnici români, care trăiesc în regiunea Transcarpatia.
Podul peste Tisa și punctul vamal aferent este contractat de Consiliul Județean Maramureș în timpul mandatului de președinte al lui Ionel Bogdan și continuat de actualul președinte, Gabriel Zetea, în baza unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
În vară era anunțat de către autoritățile ucrainene că punctul de trecere a frontierei Bila Țerkva – Sighetu Marmației va fi deschis până la finele anului, inițial doar pentru autoturisme, în timp ce infrastructura completă se află în curs de construire.
“Construcția noului punct de trecere a frontierei Bila Țerkva – Sighetu Marmației este o prioritate. Contractul pentru lucrări a fost deja semnat. Construcția propriu-zisă va fi împărțită în trei etape”, a declarat atunci Serghei Derkach, ministru adjunct al Dezvoltării Comunitare și Teritoriale al Ucrainei, după o întâlnire cu secretarul de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Ionel Scrioșteanu.
Este un proiect mare de infrastructură, care necesită timp și resurse, a precizat Derkach.
Printre alte acorduri importante discutate cu reprezentanții români, Derkach a menționat sincronizarea lucrărilor la cel mai mare punct de control cu România, Porubne-Siret, pentru finalizarea simultană a lucrărilor la benzile destinate camioanelor. Această măsură va permite dublarea capacității de procesare a traficului.
Afost discutată și deschiderea unor puncte de trecere locale, în special câte unul în regiunile Cernăuți și Transcarpatia.
De asemenea, Derkach a amintit despre posibilitatea ca autobuzele de mare capacitate să circule libere prin punctul de trecere Diakivți – Racovăț.
“Următorul pas este consolidarea acestei decizii, fără restricții și pe o durată nedeterminată. În plus, dorim să adăugăm posibilitatea de traversare și pentru camioanele goale. Colegii români analizează această posibilitate și vor reveni cu un răspuns”, a mai declarat oficialul ucrainean.
















