Viitorul model electric Renault 5, pe care compania franceză se pregătește să-l lanseze anul viitor, va fi echipat, în premieră pentru marcă, cu un încărcător la bord cu două sensuri, ceea ce înseamnă că energia acumulată în baterie va pute fi folosită pentru alimentarea unei case sau a diferitelor unelte.
Renault 5, al doilea automobil electric al mărcii franceze din noua generație, va fi echipat cu un charger bidirecțional, potrivit celor mai noi informații oficiale ale companiei, care arată că serviciul Mobilize contractat suplimentar de la divizia de mobilitate a Renault vor putea oferi proprietarilor acestui model posibilitatea de a livra energie în rețea, contra cost, printr-o stație bidirecțională Powerbox. Mobilize va avea și opțiunea unui contract de energie electrică care va selecta pentru încărcare doar energie electrică carbon – neutră. Oportunitatea de revânzare a energiei electrice ia în calcul, cel mai probabil, prevederile legislației franceze în acest domeniu.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
„Datorită lui Mobilize V2G, mașina devine o rezervă de energie. Șoferul trebuie doar să-și conecteze vehiculul în mod regulat la Powerbox pentru a-și optimiza factura de energie electrică și a-și decarboniza mobilitatea. Costul de încărcare se va reduce în medie la jumătate. Mobilize promovează astfel o mobilitate mai durabilă și mai accesibilă ”, spune Corinne Frasson, director de servicii energetice la Mobilize .
Tehnologia care permite livrarea energiei din bateria mașinii se numește Vehicle-to-Grid (V2G), cu ajutorul acesteia fiind posibilă utilizarea bateriei ca sursă de curent electric pentru casă ori pentru diverse aplicații electrice. Mobilize vine în plus și cu un contract care permite injectarea energiei în rețea, atunci când financiar este avantajos, după ce încărcarea s-a făcut la un preț scăzut.
Mobilize spune că tot procesul de control al acestor operațiuni va putea fi realizat printr-o aplicație de pe smartphone, în care proprietarul stabilește toți parametrii pe care îi dorește, înceând de la orele de încărcare și nivelul de încărcare a bateriei, până la modalitatea de monetizare prin vânzarea energiei.
Utilizările mai simple ale chargerului bidirecțional sunt cele care permit alimentarea cu tensiune de 220 volți a unor becuri sau a unor dispozitive electrice în aer liber, a unor scule pentru activități în zone fără energie electrică.
CITEȘTE ȘI VIDEO Stellantis aduce în Europa avionul electric cu decolare verticală produs în SUATerminalul Mobilize Powerbox a fost dezvoltat de Software Republique, compania creată de Renault împreună cu partenerii de la Orange, STMicroelectronics și Thales. Acesta va avea puteri între 7 și 22 kW și va fi compatibil cu orice vehicul electric, pentru încărcare, și cu cele care dispun de tehnologie bidirecțională, pentru alimentare.
Renault spune că primele țări în care va fi oferit serviciul Mobilize V2G vor fi Franța, Germania și Marea Britanie.