(P) Noul Lexus RX, disponibil și în România

(P) Noul Lexus RX, disponibil și în România
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 mar 2016

Odată cu lansarea primului model în anul 1998, Lexus RX s-a dovedit a fi extrem de apreciat în rândul celor care își doreau confortul unui model sedan premium, combinat cu flexibilitatea unui vehicul sport-utility, îmbinate într-un concept elegant și atrăgător. Îmbinarea liniilor tăioase cu cele curbate, ce definesc noul RX în întregul lui, reprezintă o evoluție îndrăzneață în stilul modelului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mai mult decât atât, acest model atemporal - ce este totodată și cel mai bine vândut din gama de crossovere de lux - își îmbunătățește performanțele prin noile sisteme de propulsie hibridă și benzină, tehnologii sofisticate de siguranță și prin caracteristici tehnologice menite să sporească nivelul de confort, totul pentru a oferi cel mai bun vehicul sport-utility al mărcii Lexus de până acum.

"Cu noul RX am împins limitele design-ului îndrăzneț și unic Lexus, continuând să dezvoltăm valorile de pionierat ale generațiilor RX anterioare", spune Takayuki Katsuda, RX Chief Engineer.

Design exterior: elegant și modern cu linii expresive și atletice

Atunci când a venit momentul proiectării noului model RX, dorința echipei de design a fost crearea un model mai îndrăzneț, cu o caroserie mai puternică decât cea a modelului anterior, păstrând în același timp intact caracterul elegant și luxos, amplificând în schimb trăsăturile ergonomice. Mixul dintre liniile tăioase, ca ale unui diamant, cu cele curbe ale noului RX, continuă să dezvolte dialectul recognoscibil al designului caroseriilor exterioare ale nou lansatelor modele Lexus (IS, NX și RC în special).

O puternică declarație vizuală

Partea frontală a noului RX este caracterizată de o variantă amplificată a grilei fusiforme - emblematică pentru Lexus - cu o bordură cromată și faruri LED triple în forma literei L. Împreună cu noile faruri de ceață LED ce încadrează blocul optic, noul RX emană o aură elegantă și futuristă în același timp.

Tema designului părții frontale cu grila fusiformă a noului RX se regăsește și în modul în care a fost desenată partea din spate a mașinii, oferind un nivel ridicat de echilibru estetic și de consistență a caracterului vehicului per ansamblu. Într-o notă particulară sunt stâlpii camuflați, ce redau senzația unui plafon plutitor, efect nemaiîntâlnit până acum la vreun model Lexus.

Alte caracteristici exterioare ale noului model RX sunt farurile cu reglarea jetului de apă pentru spălare, o nouă redesenare a trapei panoramice, barele de plafon solide și mânerele iluminate ce încorporează Sistemul Smart Entry. De asemenea, în paleta de culori au fost adăugate trei noi culori exterioare: negru grafit, maro cupru și albastru închis.

Dimensiuni reimaginate într-un pachet îndrăzneț și elegant

Deoarece posesorii generației curente de RX susțin că dimensiunile exterioare ale vehicului sunt ideale pentru nevoile lor zilnice de transport, designerii Lexus au făcut o prioritate din păstrarea relativ intactă a dimensiunilor caroseriei, redirecționându-și energia spre îmbunătățirea aspectului exterior. Noul RX are exact aceeași înălțime (1690 mm pentru versiunea pe benzină, 1685 mm pentru RX 450h) și o ușoară creștere a lățimii per total (până la 10 mm, rezultând 1895 mm), în timp ce lungimea a crescut cu 120 mm, ajungând la 4890 mm. Ampatamentul a crescut cu 50 mm, ajungând la 2790 mm, rezultatul fiind o creștere a spațiului pentru picioare, dar fără a modifica dimensiunile portbagajului. De asemenea, garda la sol este mai mare cu 10 mm, în ciuda faptului că înălțimea este neschimbată în  raport cu cea a modelului anterior.

Sistemul de propulsie

Noul Lexus RX oferă trei variante de motorizare propulsoare:

• RX 450h echipat cu un motor hibrid V6 de 3.5 litri pe benzină cu injecție directă, disponibil pe piețele Lexus din Europa

• RX 200t echipat cu un motor de 2.0 litri turbo pe benzină cu injecție directă, 4 cilindri în linie și o transmisie automată cu 6  trepte, disponibil pe piețele selectate din Europa

• RX 350 echipat cu un motor V6 de 3.5 litri pe benzină cu injecție directă și o transmisie automată cu 8 trepte, disponibil în Rusia, Ucraina, Kazahstan, Caucaz și Balcani.

viewscnt
Afla mai multe despre
lexus rx