Pasagerii au pierdut 34.374.000 milioane de euro în 2018 pentru că nu au cerut compensații pentru zborurile întârziate sau anulate pe principalele patru aeroporturi din România

Pasagerii au pierdut 34.374.000 milioane de euro în 2018 pentru că nu au cerut compensații pentru zborurile întârziate sau anulate pe principalele patru aeroporturi din România
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 dec 2018

De la începutul anului și până pe 10 decembrie, 1.348 de curse aeriene au înregistrat incidente pe principalele patru aeroporturi din România – București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pasagerii care nu au cerut compensațiile la care au dreptul pe baza legislației europene au pierdut în total circa 34.374.000 milioane de euro, potrivit Flight Refund, companie dedicată rezolvării cererilor îndreptățite ale călătorilor privind serviciile companiilor aeriene.

Potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptățiți să primească din partea companiei aeriene o compensație de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani.

Belgienii de la WDP și BEI au semnat un acord pentru un nou pachet de finanțare în valoare de 150 de milioane de euro CITEȘTE ȘI Belgienii de la WDP și BEI au semnat un acord pentru un nou pachet de finanțare în valoare de 150 de milioane de euro

“Observăm o dublare a incidentelor pe aeroporturile din România față de anul 2017. Dacă anul trecut am monitorizat 500 de incidente, în 2018 cifra a crescut până la peste 1300 de incidente, 700 dintre acestea fiind eligibile pentru compensații (incidente care nu au fost cauzate de forța majoră, cum sunt, spre exemplu, condițiile meteo excepționale sau greva). Acest lucru nu este o noutate pentru noi. Infrastructura nu poate ține pasul cu evoluția rapidă a traficului aerian, ceea ce înseamnă că, în multe cazuri, avioanele nu mai ajung la destinație la timp sau nu mai decolează la ora programată. Din nefericire, numai 1% dintre pasageri cunosc faptul că pot primi astfel de compensații. De asemenea, călătorii nu știu că pot apela gratuit la ajutor de specialitate și că pot primi banii într-un termen rezonabil. Dacă cei 99% din pasagerii care nu știu că au dreptul la compensații și-ar fi apărat drepturile, până la sfârșitul anului, aceștia ar fi primit compensații de aproximativ 34.374.000 milioane de euro”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Compensația pentru călătorii cărora li s-a refuzat îmbarcarea, dar și pentru cursele întârziate sau anulate se ridică la 250 euro pentru zborurile de până la 1.500 km și ajunge la 600 de euro pentru zborurile de peste 3.500 km, chiar dacă se încheie în afara Uniunii Europene sau pleacă din afara UE, dar sunt operate de o companie aeriană din Uniune. Despăgubirea medie acordată de Flight Refund în 2018 a fost de 340 de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
pasageri
curse aeriene
despagubiri