Piața auto din România a frânat brusc. Paradoxurile pieței auto

Piața auto din România a frânat brusc. Paradoxurile pieței auto
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 aug 2022

Piața auto din România a frânat brusc, dacă ne raportăm la anul anterior, într-un context nefavorabil: ciclurile Programului Rabla din acest an nu se suprapun cu cele de anul trecut, iar lunile iulie și august din 2021 au fost vârfurile de înmatriculări.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Datele privind înmatriculările de automobile din România arată cât de atipică este statistica pe acest segment, în special din cauza perioadei mari, de trei luni, în care un vehicul poate fi înmatriculat după achiziție.

Grindeanu vrea să transfere metroul la Primăria Capitalei: De ce să plătească un moldovean transportul în comun din București? Nicușor Dan: PSD e în continuare un partid anti-București CITEȘTE ȘI Grindeanu vrea să transfere metroul la Primăria Capitalei: De ce să plătească un moldovean transportul în comun din București? Nicușor Dan: PSD e în continuare un partid anti-București

În luna iulie, datele DRPCIV arată că s-a înregistrat o scădere mare pentru autoturisme noi, de 21,91%, cu un volum de 12.099 unități, în condițiile în care în urmă cu un an se înmatriculau 15.493 de autoturisme noi. Chiar dacă este evidentă scăderea, trebuie să precizăm că volumul din luna iulie din acest an este cel mai mare înregistrat de la începutul acestui an. Mai exact, în nicio lună din ianuarie și până astăzi nu s-a depășit pragul de 12.000 de autoturisme noi, recordul de până acum fiind în iunie, cu 11.747 autoturisme înmatriculate (când s-a înregistrat de asemenea o scădere față de luna similară din 2021) . Scăderea a fost posibilă, totuși, pentru că în iulie anul trecut erau înmatriculate mașinile cumpărate în valul Programului Rabla demarat în martie - aprilie.

În total, au fost înmatriculate 17.265 de vehicule, cu mai mult de 3.000 în minus față de anul trecut, scăderea întregii piețe de autovehicule fiind de 15,85%.

Pe segmentul de autoturisme, cele mai vândute au fost, ca de obicei, mașinile Dacia, cu 3.682 de unități, în scădere cu circa 1000 de autoturisme față de anul trecut, marca de import cu cele mai multe unități înmatriculate fiind Toyota, 996, care înregistrează o scădere nesemnificativă față de 2021 și depășește Hyundai. Pe locurile următoare s-au situat Hyundai, 982, scădere de circa 200 de unități față de 2021, Skoda, scădere de circa 100 autoturisme, Renault și Volkswagen, care înregistrează de asemenea o scădere mare, de aproape 400 de autoturisme față de iunie 2021.

Cele mai vândute autoturisme noi în iulie (după înmatriculări) au fost Dacia Sandero (963 de unități), care devine vedetă, dublându-și volumul și luându-i locul lui Logan, care cade pe locul al treilea, afectat de ritmul mai redus de producție din uzina de la Mioveni (828 unități), acesta fiind depășit și de Duster (908 unități). Modelul electric Spring rămâne în top, pe locul 4, cu 597 autoturisme, în creștere față de luna trecută. La capitolul modele de import, lider a fost în ulie Hyundai Tucson, urmat de Citroen C3 și Toyota RAV4.

Toyota surclasează Volkswagen CITEȘTE ȘI Toyota surclasează Volkswagen

După șapte luni, piața de autoturisme noi din România a ajuns la 70.811 unități, menținându-se în continuare peste nivelul din 2021, cu 12,06%, fiind înmatriculate cu peste 7.000 de autoturisme în plus, ceea ce confirmă că scăderile din ultimele două luni sunt conjuncturale, nu de vânzări.

Dacia a înmatriculat, în acest an, 19.871 autoturisme, cu o creștere mare, de 32%, față de anul trecut, fiind urmată de Toyota, cu 5.675 de unități, în creștere cu 21%, Hyundai, 5.612 autoturisme, cu 27% mai multe față de perioada similară din 2021, Ford, cu 5.245, creștere de 15 procente. Skoda și Volkswagen sunt pe locurile următoare, cu aproape 5.000 de autoturisme, ambele mărci ale grupului german având scăderi față de 2021.

Din punct de vedere al propulsiei, în clasamentul celor mai vândute autoturisme electrice pe primul loc s-a situat, așa cum ne-a obișnuit, Dacia Spring, cu cele aproape 600 de unități înmatriculate, pe locurile următoare, la mare distanță, fiind clasate Tesla Model 3, 68 de unități, VW Up, 59 de autoturisme, Hyundai Kona, 43 de unități, Tesla Model Y, 35 de unități, Fiat 500, 28 de autoturisme, și Renault Zoe, 28 de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
masini electrice
vanzari masini electrice
program rabla plus