Chinezii de la Nio pornesc în Ungaria producția de baterii și stații de schimb

Chinezii de la Nio pornesc în Ungaria producția de baterii și stații de schimb
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 aug 2022

Constructorul chinez de automobile Nio va începe să producă baterii în prima uzină a companiei din afara Chinei, după o investiție care are ca scop extinderea acestei mărci pe piața din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Reprezentanții companiei chineze NIO au anunțat, împreună cu autorități ungare, că în luna septembrie va începe producția uzina NIO Power Plant din apropiere de Budapesta, investiție începută în urmă cu aproximativ un an și care va produce atât baterii pentru vehicule electrice, cât și stații de înlocuire a bateriilor (swaping station). NIO intenționează să-și dezvolte o rețea amplă de stații de înlocuire a bateriilor, aceasta fiind filosofia principală a companiei, în contrast cu tendința generală a indsutriei auto. Primele țări vizate sunt Germania, Olanda, Suedia și Danemarca, însă extinderea va urma și pe alte piețe. NIO a intrat în 2021 pe piața din Norvegia, unde a înregistrat un succes important.

Uzina din Ungaria are peste 10.000 de metri pătrați și ca conține și unități de service after-sale pentru stațiile de swaping, precum și un centru de recetare și dezvoltare.

NIO a încheiat un parteneriat cu Shell, pentru a instala unități de înlocuire a bateriilor la nviel global, în rețeaua de benzinării a acestuia.

NIO a lansat în Europa modelul ES8, un SUV pentru care marca Audi a făcut plângere într-o instanță din Germania, pentru a solicita schimbarea denumirii, care este foarte asemănătoare cu S8, marcă înregistrată a germanilor.

Toyota surclasează Volkswagen CITEȘTE ȘI Toyota surclasează Volkswagen

Procesul de înlocuire a bateriei pentru vehiculele NIO durează, spune compania, doar 5 minute, ceea ce face ca experiența de încărcare a bateriei să fie comparabilă cu cea de alimentare cu benzină. Costurile cu întreaga logistică de încărcare și înlocuire a bateriilor ar putea genera costuri pe termen lung care ar ajunge să crească la rândul lor prețul mașinilor sau pe cel al încărcării.

Datele publicate de companie arată că în primele șapte luni ale acestui an NIO a vândut 227.949 vehicule la nivel global, deși producția a fost afectată de criza de semiconductori. Până acum, rețeaua de stații de încărcare și înlocuire de baterii a ajuns la 1000 de unități, în China, însumând peste 10 milioane de înlocuiri.

NIO a fost fondată în 2014 și s-a remarcat prin designul mașinilor sale, extrem de apropiat de cel al modelelor Tesla. Pe lângă modelul ES8, lansat în Europa, NIO mai produce SUV-ul ES6 și sedanurile ET 5 și ET7. Compania este listată pe mai multe burse internaționale.

viewscnt
Afla mai multe despre
nio
uzina baterii ungaria
masini nio
statii schimb baterii