Piața auto din UE: România și marca Dacia și-au încetinit avansul, pe o piață care continuă să crească rapid, cu ajutorul electricelor

Piața auto din UE: România și marca Dacia și-au încetinit avansul, pe o piață care continuă să crească rapid, cu ajutorul electricelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 sep 2023

Piața auto din Europa a continuat să crească și în luna august, cu procente importante pe cele mai mari piețe ale regiunii. România s-a numărat printre țările cu un avans foarte mic, pe fondul pregătirii noului Program Rabla. Și Dacia și-a încetinit creșterea în august, dar rămâne cu un procent mare, peste 20%, pe primele opt luni ale anului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înmatriculările de autoturisme noi din Europa au crescut cu 21 de procente în luna august, continuând tendința de recuperare a pierderilor din ultimii trei ani de criză. Volumul de 787.626 este în continuare sub cel din 2019 și a fost susținut în special de marile piețe, Germania (+37%), Franța (+10%), Spania (+7,8%), Italia (+12%). România a înregistrat, așa cum anunțase anterior DRPCIV, o creștere de numai 2,8 procente (12.891 unități), cauzată de perioada de așteptare dintre cele două etape ale Programului Rabla.

Finalul unei epoci: Volvo oprește producția motoarelor diesel CITEȘTE ȘI Finalul unei epoci: Volvo oprește producția motoarelor diesel

După opt luni, piața auto din Europa are un avans de 18% față de 2022, cu un total de 7,08 milioane de autoturisme înmatriculate, cu o contribuție majoră a celor patru piețe majore: Spania (+20,5%), Italia (+20,2%), Franta (+16,6%) si in Germania (+16,5%). România are, după opt luni, 100.166 autoturisme înmatriculate, cu aproape 17.000 mai multe decât anul trecut (+20,2%).

Segmentul electric continuă să înregistreze creșteri accelerate pe aproape toate piețele regiunii, stimulate de lansările noi ale producătorilor, dar și de programele de subvenționare derulate de statele UE. În consecință, pentru prima dată în istorie, autoturismele electrice au depășit pragul de 20% din totalul pieței. În august, Germania a înmatriculat nu mai puțin de 86.649 autoturisme electrice, jumătate din totalul înmatriculat în toată Europa, la mare distanță de Franța, cu aproape 20.000 de autoturisme complet electrice. Suedia (9.784 unități), Olanda (9.174 unități) și Belgia (9.241 unități) au avut de asemenea volume semnificative. România se află în continuare în grupul de țări care oferă o subvenție la achiziția de mașini electrice, suma de peste 10.000 de euro fiind cea mai mare în acest moment. Acest lucru a dus la un volum de 1.608 autoturisme electrice înmatriculate la noi în țară, cu 78,5% mai multe decât în august 2022. În total, în UE s-au înmatriculat 165.165 autoturisme 100% electrice, iar în toată Europa (UE plus EFTA plus UK) volumul a fost de 196.647 unități.

Pe întreg intervalul ianuarie – august, vânzările de mașini electrice au ajuns la 984.864 unități, cu 62,7% mai multe decât în urmă cu un an, cele două piețe mari care au contribuit la acest rezultat, Germania (355.575 unități) și Franța (174.443) având volume care reprezintă practic jumătate din totalul pieței europene de mașini electrice. România a înmatriculat până acum de la începutul anului 10.613 mașini electrice, cu 65% peste nivelul din 2022, mașini care au scos din bugetul statului peste 100 de milioane de euro sub formă de subvenție Rabla Plus. La acestea se afaugă și 29.070 autoturisme cu cu motoare hibrid.

Marca Dacia a raportat de asemenea o creștere în luna august, dar una mai redusă comparativ cu lunile anterioare (7,6%), numărul total al vehiculelor înmatriculate de marca de la Mioveni fiind de 36.418 în luna a opta, pe fondul încetinirii și chiar a unor scăderi pe anumite piețe din Europa. După opt luni, Dacia are cifre de vânzări mai mari cu 23,6% peste cele din 2022, respectiv un volum total de 351.905, ceea ce înseamnă că a vândut cu aproximativ 65.000 de autoturisme în plus, în regiune.

Finalul unei epoci: Volvo oprește producția motoarelor diesel CITEȘTE ȘI Finalul unei epoci: Volvo oprește producția motoarelor diesel

Marca Renault a avut în august o creștere mult mai mare, 40,7%, la un volum care l-a depășit ușor pe cel al Dacia (38.278 unități), cu un total de 416.628 unități pe toate cele opt luni. În aceste condiții, Renault Group reușește să mențină o majorare semnificativă, 23% față de 2022, cu un total de 770.652 unitiăți și o cotă de piață de aproape 11 procente, ceea ce păstrează grupul francez pe locul al treilea în Europa, după VW Group (cotă de 26,3%, în creștere ușoară) și Stellantis (18,3%, în scădere 2,3 pp).

Cele mai vândute mărci în acest an în Uniunea Europeană sunt VW (782.687 unități vândute), Toyota (457.494 unități, cotă de 6,5%) și Renault (cotă 5,9%), care rămâne în fața rivalilor de la Peugeot (cotă 5,7%) cu mai puțin de 15.000 de autoturisme. De remarcat însă că în luna august marca premium BMW s-a situat pe locul al treilea în UE, după Toyota, depășind cele două branduri franceze.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto europa
inmatriculari romania
piata auto
dacia vanzari