Pierderi în creștere pentru divizia de electrice a Ford, dar cu rezultate solide pentru Blue și Pro

Pierderi în creștere pentru divizia de electrice a Ford, dar cu rezultate solide pentru Blue și Pro
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 iul 2023

Veniturile Ford din vânzarea de automobile electrice au crescut cu aproape 40%, chiar dacă divizia Ford Model e a generat pierderi importante în acest an. Constructorul american a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea, cu performanțe solide pentru divizia Pro, care coordonează și uzina din Craiova.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Ford a înregistrat creșteri ale vânzărilor în trimestrul al doilea și pe prima jumătate a anului, ajungând la un volum de 2,17 milioane de vehicule vândute, cu 9 procente peste nivelul din 2022, la finalul lunii iunie. Veniturile companiei au urcat cu 12 procente în trimestrul 2 și cu 16% pe cele șase luni, atingând o valoare de 86,4 miliarde dolari în primul semestru, și un rezultat net de 3,7 miliarde dolari, o revenire importantă de la pierderea de 2,4 miliarde euro de anul trecut. Marja operațională a fost de 4,3%, o medie puternic influențată de afacerile cu mașini electrice.

VIDEO & FOTO Audi dezvăluie primele imagini cu viitorul Q6 e-tron CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Audi dezvăluie primele imagini cu viitorul Q6 e-tron

Segmentele de afaceri s-au comportat diferit, astfel că Ford Pro, divizia de vehicule comerciale, care are în subordine și uzina din Craiova, prin acționariatul din Ford Otosan, a fost și cea mai performantă unitate de business. Divizia Pro a avut un volum vândut de 702.000 de vehicule în primul semestru, cu 13% mai multe decât în 2022, când impactul crizei de semiconductori a fost semnificativ, creșterea de venituri fiind de 25%, la un total de 28,8 miliarde dolari și un EBIT de 3,75 miliarde dolari. Marja acestei divizii a fost una foarte bună, 13%, pe intervalul ianuarie – iunie, cu un trimestru 2 foarte bun, cu 15,3% marjă. La rândul ei, divizia de mașini cu motoare cu combustie, Ford Blue, care beneficiază de principalul produs de la Craiova, Puma, a rămas cea mai importantă sursă de venituri a companiei. Volumul de vehicule vândut a fost de 1,42 milioane de unități, dar cu o creștere mai mică, 7%. Și veniturile au avansat mai lent decât cele ale Ford Pro, cu 12%, ajungând la 50,1 miliarde dolari la final de semestru. Divizia a raportat astfel un EBIT de 4,9 miliarde dolari, cu o marjă solidă, 9,8%, mai mare cu 1,2 puncte procentuale decât în anul anterior.

Am lăsat la final Ford Model e, divizia de mașini electrice, care este în continuare pe pierdere, dar reprezintă unitatea cu potențialul de creștere cel mai mare. Vânzările au urcat la 47.000 de unități, cu 11% mai mult decât în urmă cu un an, iar veniturile acestei divizii au crescut și ele cu un procent similar, la 2,5 miliarde dolari. Costurile mari au condus însă la o pierdere de 1,8 miliarde dolari, în cele șase luni, cu un trimestru al doilea care a contribuit cu peste un miliard de dolari la această pierdere. Practic, ca urmare a creșterii cheltuielilor pe acest segment, marja de pierdere s-a adâncit la 71% din venituri, cu 32,1 puncte peste cifrele din 2022. Evoluția din trimestrul al doilea este relevantă pentru tendința Model e, creșterea vânzărilor fiind de 44% (34.000 de unități), iar a veniturilor, 39%, la 1,8 miliarde dolari, ca urmare a scăderilor de prețuri.

Practic, Ford a vândut în medie o mașină electrică cu 53.200 dolari, dar a pierdut 38.300 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută. În trimestrul al doilea, veniturile s-au diminuat ușor, la 52.900 dolari pe mașină, dar pierderea s-a diminuat substanțial, la 31.800 dolari pe mașină.

Șeful Ford, Jim Farley, a spus că în 2024 va crește semnificativ producția de vehicule electrice, evident cu ajutorul noilor modele ce vor fi produse în Germania și România. Previziunile sunt însă ceva mai pesimiste pe acest segment, o situația din care Ford vrea să profite.

Renault Group atinge un nou record de profitabilitate. Dacia are „o marjă operațională cu două cifre” CITEȘTE ȘI Renault Group atinge un nou record de profitabilitate. Dacia are „o marjă operațională cu două cifre”

„Ritmul adoptării vehiculelor electrice pe termen scurt va fi puțin mai lent decât era de așteptat, ceea ce va aduce beneficii primelor companii care au migrat, cum este Ford”, a spus Farley. „Clienții EV sunt fideli mărcii și câștigăm o mulțime dintre ei cu produsele noastre de volum, de primă generație; facem investiții inteligente în capabilități și capacități din întreaga lume; și, în timp ce alții încearcă să ne ajungă din urmă, avem produse de ultimă generație, în dezvoltare avansată, care îi vor uimi pe oameni.”

Previziunile Ford pentru acest an arată un EBIT ajustat între 11 – 12 miliarde dolari, și un flux de numerar liber de 6,5 – 7 miliarde dolari. Pentru Ford Pro se așteaptă 8 miliarde dolari EBIT, mai mult decât dublu față de 2022, alte 8 miliarde dolari de la Ford Blue și o pierdere de 4,5 miliarde dolari pentru Model e, ca urmare a contextului prețurilor și a investițiilor în produse noi și capacități de producție. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ford rezultate
ford pro
ford model e
masini electrice ford