Porsche a început experimentul cu e-combustibili

Porsche a început experimentul cu e-combustibili
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 dec 2022

Pariul pe e-fuels, pus de șeful Porsche, Oliver Blume, cel care a preluat între timp și conducerea VW Group, începe să producă primele efecte. Constructorul de automobile sport Porsche a alimentat pentru prima dată un 911 cu combustibil sintetic, produs la uzina pilot din Chile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Porsche vrea să păstreze în viață cât mai mult motoarele cu ardere internă, cele care au făcut istorie pe modelele mărcii.

GRAFIC România va depăși recordul din 2019 la producția de autoturisme, dar și pragul de 500.000 de mașini CITEȘTE ȘI GRAFIC România va depăși recordul din 2019 la producția de autoturisme, dar și pragul de 500.000 de mașini

Chiar dacă a investit foarte mult pentru dezvoltarea primului model electric și se pregătește să lanseze alte noi modele cu baterii, Porsche și-a propus să facă lobby la nivel internațional pentru combustibilii sintetici, adică cei produși în fabrică, cu ajutorul CO2.

Chiar dacă rezultatul sintezei este tot o benzină, care va arde în motor, faptul că ea este produsă din CO2 și cu energie verde i-a determinat pe oamenii de știință preocupați de acest combustibil să spună că este pe jumătate ecologic, adică neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Pe asta mizează Oliver Blume și echipa sa în promovarea acestui tip de carburant.

Investițiile făcute în această direcție au adus o uzină pilot în Chile, unde s-au produs, cu ajutorul partenerilor de la Higly Innovative Fuels, primele cantități de e-combustibil, cu care a fost alimentat un automobil 911.

„Potențialul eFuels este uriaș. În prezent, în întreaga lume există peste 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu ardere. Multe dintre acestea vor fi pe drumuri în deceniile următoare, iar eFuels oferă proprietarilor de mașini existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al carbonului. În calitate de producător de motoare de înaltă performanță, eficiente, Porsche are o gamă largă de know-how în domeniul carburanților”, spune Michael Steiner, membru al Comitetului executiv pentru dezvoltare și cercetare la Porsche AG.

Primele prețuri ale Dacia Jogger Hybrid 140, primul automobil full hibrid construit la Mioveni CITEȘTE ȘI Primele prețuri ale Dacia Jogger Hybrid 140, primul automobil full hibrid construit la Mioveni

În faza pilot, este planificată o producție de eFuel de aproximativ 130.000 de litri pe an. Inițial, combustibilul urmează să fie utilizat în proiecte pilot, cum ar fi Porsche Mobil 1 Supercup și la centrele Porsche. După faza pilot, prima scalare va duce proiectul din Chile până la 55 de milioane de litri pe an, la jumătatea deceniului. Aproximativ doi ani mai târziu, capacitatea este planificată la 550 de milioane de litri.

Alegerea statului Chile pentru prima uzină pilot nu este întâmplătoare. Condițiile aproape ideale pentru eoliene, cu 270 de zile de vânt pe an, permite producția masivă de energie eoliană verde. De aici, prin portul Cabo Negro, combustibilul poate intra în circuitul comercial la fel ca restul combustibililor.

Porsche a investit deja peste 100 de milioane dolari în dezvoltarea și producția de eFuels, din care 75 de milioane USD au mers către HIF Global LLC în acest an, pentru planificarea, construirea și operarea de fabrici eFuel în Chile, SUA și Australia.

Porsche mizeză pe e-fuels și în Formula 1, unde va debuta în 2026, alături de Audi. Una dintre condițiile puse FIA, pentru a participa în competiție, a fost ce referitoare la introducerea acestui carburant.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche ecombustibil
e-fuels
911