Prima propunere a PSA pentru reducerea monopolului pe segmentul LCV: să crească producția Toyota în uzina din Sevelnord, Franța

Prima propunere a PSA pentru reducerea monopolului pe segmentul LCV: să crească producția Toyota în uzina din Sevelnord, Franța
scris 27 sep 2020

PSA încearcă să găsească soluții la observațiile făcute de Comisia Europeană față de cvasi monopolul pe care fuziunea cu FCA îl va aduce pe multe din piețele europene, din perspectiva vehiculelor comerciale ușoare pe care cele două grupuri le vând.

PSA Group se află într-o situație stresantă, după ce reprezentanții Comisiei Europene însărcinați cu analiza dosarului de fuziune, din punct de vedere al concurenței, au cerut informații suplimentare referitoare la volumele vândute pe mai multe piețe din UE. Franța și alte țări vestice sunt principalele locuri în care atât PSA, cât și FCA, domină vânzările, iar o fuziune ar transforma noua compania într-un monopol.

În acest moment, nu sunt foarte multe soluții, chiar dacă CEO-ul PSA a spus că dacă li se va cere să ia măsuri, vor fi luate. O soluție despre care se vorbește acum este creșterea producției de mașini Toyota în uzina din Sevelnord, Franța, în care sunt produse și mașini PSA, și mașini japoneze. Soluția a fost propusă de cele două companii Comisiei Europene, după cum reiese din documentele dosarului acestei fuziuni de la CE.

Dosarul a avut stabilit un deadline în luna noiembrie, însă acesta a fost suspendat, deoarece companiile nu depuseseră la timp informațiile solicitate. Pe 25 septembrie, odată cu depunerea angajamentului privind uzina din Sevelnord, dosarul a fost actualizat și urmează să fie luat o nouă decizie.

La Sevelnord sunt produse două modele ale PSA, Peugeot Expert și Citroen Jumpy, împreună cu Toyota ProAce. Anterior, fabrica a fost utilizată pentru producția de mașini de PSA și Fiat, în cadrul unui parteneriat care a fost reziliat.

Piața auto din Europa: Dacia Sandero rămâne în Top 10, înainte de schimbarea generațiilor CITEȘTE ȘI Piața auto din Europa: Dacia Sandero rămâne în Top 10, înainte de schimbarea generațiilor

Potrivit Comisiei Europene, cele două companii care vor să fuzioneze, au activități economice similare. „În cazul întreprinderii FCA: desfășoară activități la nivel mondial în domeniile fabricării, furnizării și distribuției de vehicule de transport de pasageri și de vehicule utilitare ușoare ale mărcilor Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Dodge, Ram, și Fiat Professional. În plus, FCA deține întreprinderea Teksid S.p.A. care produce componente turnate pentru autovehicule, întreprinderea Plastic Components and Modules Automotive S.p.A. care produce componente și module din plastic și întreprinderea Comau S.p.A. care fabrică sisteme de producție a autovehiculelor. Aceasta, oferă, de asemenea, finanțare comercianților cu amănuntul și distribuitorilor pentru a sprijini vânzările mărcilor sale de vehicule. În cazul întreprinderii PSA: desfășoară activități la nivel mondial în domeniile fabricării, furnizării și distribuției de vehicule de transport de pasageri și de vehicule utilitare ușoare ale mărcilor Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall și DS. Prin intermediul filialei sale, Faurecia S.A., aceasta desfășoară, de asemenea, activități în domeniul fabricării și furnizării de componente de interior pentru autovehicule. PSA oferă, de asemenea, servicii auxiliare, cum ar fi soluții de finanțare pentru achiziționarea de autovehicule, precum și servicii și soluții de mobilitate.”

După analizele dosarului de fuziune, Comisia a stabilit, „în urma unei examinări prealabile”, că „tranzacția notificată ar putea intra sub incidența Regulamentului privind concentrările economice”.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fca
fuziune psa fca
comisia europeana
concurenta
uzina psa