Profitul Airbus din operațiunile de bază a scăzut cu 49% în primul trimestru, din cauza pandemiei de coronavirus

Profitul Airbus din operațiunile de bază a scăzut cu 49% în primul trimestru, din cauza pandemiei de coronavirus
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 apr 2020

Profitul Airbus din operațiunile de bază a înregistrat o scădere de 49% în primul trimestru, iar grupul a solicitat o campanie la nivelul întregii industrii pentru a restabili încrederea în transporturile aeriene, după ce pandemia de coronavirus a declanșat ”cea mai gravă criză cunoscută vreodată de sectorul aerospațial. Problemele vor continua în trimestrul al doilea, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Cel mai mare grup aerospațial din Europa a prezentat, miercuri, planuri de economisire a numerarului, după ce au cheltuit 8 miliarde de euro în primul trimestru, sumă care include o amendă record de 3,6 miliarde de euro pentru soluționarea investigațiilor privind corupția din Marea Britanie, Franța și Statele Unite, scrie News.ro.

Tarom extinde până la 14 mai suspendarea curselor către/dinspre Italia, Spania, Germania, Franța, Austria, Belgia, Olanda CITEȘTE ȘI Tarom extinde până la 14 mai suspendarea curselor către/dinspre Italia, Spania, Germania, Franța, Austria, Belgia, Olanda

"Natura tuturor costurilor este în curs de revizuire", a declarat CEO-ul Guillaume Faury.

Airbus a livrat doar câteva aeronave de la intrarea în vigoare a măsurilor de distanțare socială la nivel european, de la jumătatea lunii martie, iar Faury a declarat că se așteaptă la dificultăți similare în al doilea trimestru.

Directorul financiar, Dominik Asam, a declarat la o conferință de presă telefonică că se așteaptă la o oarecare redresare a situației în trimestrul al treilea și la ”o situație neutră, în care nu vom mai folosi numerar”, în trimestrul al patrulea.

Compania Airbus a extins marți programul de șomaj tehnic, trimițând acasă 3.200 de lucrători din Marea Britanie, după ce a inclus 3.000 de lucrători din Franța în programul de șomaj parțial susținut de guvernul de la Paris, iar Faury a declarat că mii de angajați germani ar putea fi afectați la rândul lor.

Faury nu a precizat dacă Airbus va efectua concedieri, dar a spus personalului, săptămâna trecută, să se pregătească pentru „măsuri mai îndelungate” pentru a echilibra costurile grupului cu perspectivele reduse ale aviației din următorii ani.

"Facem tot ce putem pentru a fi în cea mai bună formă pentru a concura din nou mai târziu", a spus Faury miercuri.

Airbus a arătat că profitul operațional ajustat din primul trimestru a scăzut cu 49%, la 281 milioane de euro (304,7 milioane de dolari), în timp ce veniturile au coborât cu 15%, până la 10,631 miliarde de euro, în principal din cauza problemelor deja existente înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirusul.

Producătorii de avioane, companiile aeriene și furnizorii de componente sunt grav efectați de pandemia care a blocat călătoriile pasagerilor și a aruncat marile economii în recesiune.

Luna trecută, Airbus și-a suspendat previziunile financiare și dividendele și a negociat noi linii de credit.

Compania a subliniat însă miercuri că nu vede necesitatea imediată a unui sprijin suplimentar guvernamental.

În această lună, Airbus a redus producția de avioane cu o treime și până la 42%, în funcție de model, comparativ cu datele anunțate anterior.

Grupul ar putea reduce din nou producția, după ce va examina situația în luna iunie, dacă se va crea un nou surplus.

Surse din industrie spun că Airbus produce în prezent puține aeronave deoarece se adaptează regulilor de distanțare socială.

Airbus va reduce cheltuielile de capital pentru 2020 cu aproximativ 700 de milioane de euro, la aproximativ 1,9 miliarde de euro, și va amâna sau va suspenda activitățile care nu sunt ”esențiale”, a spus Faury.

Cu toate acestea, directorul a subliniat că Airbus continuă să dezvolte avionul A321XLR, care se vinde rapid.

Reuters a relatat marți că producătorii de avioane restrâng drastic alte noi proiecte pentru a economisi bani.

Pe termen lung, grupul Airbus rămâne dedicat dezvoltării unei noi generații de avioane nepoluante și va mări atenția acordată sănătății și siguranței pasagerilor aflați la bordul aeronavelor, a mai spus Faury.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
coronavirus