Producătorul chinez de automobile electrice BYD a raportat o scădere a profitului trimestrial pentru prima dată în peste trei ani, semn că expansiunea companiei întâmpină dificultăți în contextul campaniei autorităților chineze împotriva războiului prețurilor din industrie, transmite Reuters.
Cel mai mare producător de vehicule electrice din lume a înregistrat în trimestrul al doilea un profit net de 6,4 miliarde yuani (894,7 milioane dolari), în scădere cu 29,9% față de aceeași perioadă din 2024. Veniturile au crescut cu 14%, până la 200,9 miliarde yuani. Pe primul semestru, profitul BYD a urcat cu 13,8%, în timp ce veniturile au crescut cu 23,3%, scrie News.ro.

Compania, principalul rival al Tesla în China, și-a propus să vândă 5,5 milioane de mașini la nivel global în 2025, dar în primele șapte luni a livrat doar 2,49 milioane, adică 45% din obiectiv. Analiștii Third Bridge consideră puțin probabil ca BYD să își atingă ținta anuală, în timp ce Nomura estimează vânzări între 5 și 5,2 milioane de unități.
În piața de origine, BYD a înregistrat în iulie a treia lună consecutivă de scădere a vânzărilor și prima reducere a producției din ultimele 17 luni. Compania a încetinit ritmul de fabricație și a amânat planurile de extindere a capacităților de producție.
Situația financiară a BYD este sub presiune suplimentară. Deficitul de capital de lucru a urcat la 122,7 miliarde yuani la 30 iunie, față de 95,8 miliarde la final de martie, în timp ce gradul de îndatorare a crescut la 71,1%, de la 70,7% în primul trimestru.

În iunie, BYD și alți mari constructori auto au semnat un angajament de a plăti furnizorii în maximum 60 de zile, după ce autoritățile de la Beijing au cerut o disciplină financiară mai strictă și încetarea războiului prețurilor care erodează marjele întregii industrii.