Record: Volkswagen Group a depășit un prag istoric de vânzări și readuce în prim plan lupta pentru titlul de cel mai mare producător auto din lume

Record: Volkswagen Group a depășit un prag istoric de vânzări și readuce în prim plan lupta pentru titlul de cel mai mare producător auto din lume
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 oct 2017

Grupul Volkswagen, care cuprinde 12 mărci diferite de autoturisme, vehicule comerciale și motociclete, a depășit un prag istoric în luna septembrie, cu 1 milion de vehciule vândute, marcând clar faptul că au fost depășite criza motoarelor diesel și scandalul testelor de emisii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cele 12 mărci ale grupului Volkswagen au obținut un rezultat impresionant în luna septembrie, cu 1,01 milioane de vehicule livrate către clienți, o creștere de 6,6% față de septembrie2016, care ridică astfel volumul total din acest an la 7,8 milioane de vehicule (ianuarie – septembrie), o creștere de 2,6%, și readuce în prim plan lupta ce se va da pentru titlul de cel mai mare producător auto din lume, cu cei de la Toyota, dar și cu Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

„Acest record demonstrează puterea VW Group. Vehiculele mărcilor noastre atrag mai mulți și mai mulți clienți în întreaga lume – SUV-urile noastre sunt foarte populare, în mod special. China continuă să joace un rol important din acest punct de vedere”, a comentat rezultatele Fred Kappler, Head of Group Sales.

Pe piața din SUA lucrurile par a fi revenit la normal, cu o creștere de 13,5% a vânzărilor grupului (brandurile VW și Audi precum și mărcile sport și de lux sunt prezente pe această piață), la 85.900 vehicule. Cele două SUV-uri, Atlas și Tiguan, lansat pentru americani și cu ampatament mărit, au crescut cu 21,8%. Și în America de Sud vânzările au creșscut, cu procente mai puțin obișnuite, 68,4%.

De asemenea, China a generat o creștere de 6,3%, cu 406.500 vehicule, depășind în acest fel rezulttele din Europa (404.500 vehicule), după ce anul trecut continentul nostru era cea mai mare piață a grupului. În China, grupul german este prezent in corpore, cu toate cele 12 mărci ale sale.

Situația din Euriopa este, de asemenea, pozitivă, ultima piață care mai generează scăderi fiind Germania, unde situația a fost nefavorabilă pentru grup în acest an, în ciuda creșterii acestei piețe peste așteptări.

Analiza pe mărci, arată că, în acest moment, doar Audi mai este restantă cu o scădere de 2 procente, de la începtul anului, rămasă din primele luni ale anului și care, probabil, va fi recuperată în ultimul trimestru. Practic, în septembrie doar Porsche a înregistrat scăderi, 5,3%, cauzate de schimbarea modelelor sale, dar care are în continuare vânzări record pe întreg anul.  

Lărgit în ultimul deceniu cu mărci noi, precum producătorul de mașini sport Porsche sau cel de motociclete Ducati, Volkswagen Group a ajuns să numere nu mai puțin de 12 branduri, dintre care două de camioane (MAN și Scania), două care poartă numele grupului (VW și VW Comerciale), dar și o marcă premium (Audi) și mărcile de lux Lamborghini, Bentley, Bugatti și Porsche, care stau alături de mărcile populare Seat și Skoda.

Marca VW a înregistrat o creștere de 8 procente la vânzările globale, în septembrie. Record de vânzări în China, scăderi sistematice în Germania CITEȘTE ȘI Marca VW a înregistrat o creștere de 8 procente la vânzările globale, în septembrie. Record de vânzări în China, scăderi sistematice în Germania

Anul trecut, VW Group a raportat vânzări de 10,3 milioane de vehicule, astfel că, la o creștere de cel puțin 5 procente, acestea ar depăși, în 2017, 10,8 milioane, în vreme ce la o creștere de 7 procente ar depăși în premieră 11 milioane de vehicule, un volum neatins vreodată de un singur constructor de autovehicule. Principalul competitor al grupului, Toyota Motors, a înregistrat anul trecut, 10,1 milioane de vehicule vândute, însă ritmul de anul acesta nu dă speranțe japonezilor că ar putea depăși rezultatele germanilor. În același timp, Alianța Renault – Nissan, care de la sfârșitul anului trecut a încorporat și Mitsubishi, a avut cifre cumulate în 2016 de 9,96 milioane de vehicule, iar pe primul semestru din 2017 a anunțat un volum total de 5,27 milioane vehicule vândute, cifre care îi determină să spere cel puțin la locul al doilea la nivel global, cu cel puțin 10,5 milioane vehicule vândute.

Anul trecut, cifrele cumulate ale membrilor alianței s-au ridicat la 9,96 milioane de autovehicule. Cel mai mare producător din lume a fost VW Group, cu 10,3 milioane, urmat de Toyota, cu 10,1 milioane de vehicule. Toyota nu a anunțat încă rezultatele pe trimestrul al doilea din 2017.

Record: Volkswagen Group a depășit un prag istoric de vânzări și readuce în prim plan lupta pentru titlul de cel mai mare producător auto din lume

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
piata auto