Grupul Renault a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru al acestui an, între care se remarcă scăderea veniturilor companiei, cu aproape 3 procente. Dacia și Alpine sunt mărcile cu creștere a vânzărilor în primele trei luni ale anului.
Renault Group a înregistrat o cifră de afaceri de 9,7 miliarde de euro în trimestrul I al acestui an, cu 2,7% mai mică decât cea din anul anterior. Impactul afacerilor din Rusia este unul mare, accelerând tendința de scădere.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Marca Renault a vândut 348.732 de unități, cu 19,7% mai puține decât anul trecut, reprezentând o pierdere de aproximativ 90.000 de vehicule, din care scăderea din Rusia (doar marca Renault) a fost de aproximativ 8.000 de vehicule. Dacia a înregistrat în schimb o creștere importantă, de 15 procente pe segmentul de autoturisme și de 5,8 procente pe toate vânzările, la 127.915 unități, având cu circa 15.000 de autoturisme în plus față de anul trecut și o scădere mare, de 10.000 de unități, pe segmentul de utilitare, deoarece în prezent Dacia nu mai are niciun model în gamă. Cealaltă marcă a grupului din Rusia, Lada, a pierdut din cauza războiului și restricțiilor aproximativ 30.000 de unități față de anul trecut, cu un total de 60.600 unități, scăderea fiind de 33,1%.
În total, Grupul Renault a raportat 551.733 vehicule vândute, cu 17,1% mai puține decât anul trecut (o pierdere de 110.000 vehicule). Potrivit datelor companiei, afacerile din Rusia au înregistrat un volum total de 83.000, cu 31,4% mai mic decât cel din 2021, în perioada similară.
În ceea ce privește modelele Dacia, cei de la Renault anunță că Sandero este cel mai vândut automobil din Europa, pe segementul persoanelor fizice, Spring înregistrează 9000 de unități vândute și 20.500 de unități comandate în trimestrul I, iar Jogger, „un nou succes al mărcii”, are deja 36.500 de comenzi, care urmează să fie livrate în lunile următoare.
Cifra de afaceri a AVTOVAZ și a Renault Rusia a fost de 0,9 miliarde de euro, în scădere cu 15,7 % față de perioada similară a anului trecut, din cauza războiului din Ucraina. Contribuția AVTOVAZ se ridică la 527 milioane de euro, în scădere cu 23,1 %. Cifra de afaceri a Renault Rusia se ridică la 367 milioane de euro, în scădere cu doar 2,1 % ca urmare a operațiunilor de eliminare a stocurilor și a creșterii prețurilor.
Exceptând activitățile AVTOVAZ și Renault Rusia, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 8,9 miliarde de euro, în scădere cu 1,1 % iar cifra de afaceri a activității Automobile se ridică la 8,1 miliarde euro, în scădere cu 1,0 %.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO BMW lansează noua Serie 7 electrică și primul i7 din istorieImpactul vânzărilor grupului către companiile partenere este de -2,8 puncte, fiind cauzat în principal de scăderea producției de motoare diesel și de vehicule pentru partenerii Renault Group, în special încheierea, la sfârșitul anului trecut, a contractelor cu Opel pentru fabricarea modelului Master și cu FIAT, pentru producerea modelului Trafic.
Renault Group reconfirmă perspectivele financiare anunțate în data de 23 martie 2022.
Compania franceză va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day din toamna anului 2022 noile sale obiective financiare și strategia sa.
„Crearea de valoare se află în centrul strategiei Renault Group și se reflectă în activitatea din primul trimestru 2022. Vânzările noastre pe canalele cele mai rentabile continuă să progreseze iar politica proactivă în domeniul comercial derulată de la jumătatea anului 2020 se dovedește fructuoasă. În plus, gama de modele E-TECH este un succes confirmat. Portofoliul de comenzi, aflat la un nivel record, beneficiază de evoluția gamei de vehicule care devine tot mai competitivă.
Într-un context perturbat de conflictul din Ucraina, de criza semi-conductorilor și de inflație, Renault Group își continuă redresarea și își accelerează aplicarea strategiei”, a declarat Thierry Piéton, Director financiar al Renault Group.