Carrefour - nou mesaj pe tema ieșirii din România

Filiala din România a retailerului francez Carrefour transmite Profit.ro un nou mesaj legat de ieșirea vehiculată de pe piața românească, arătând că nu există la acest moment un anunț din partea companiei, dar că a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Carrefour - nou mesaj pe tema ieșirii din România

Carrefour mai adaugă că investițiile de până acum confirmă o poziție solidă a companiei în România.

Luna trecută, Carrefour a transmis de asemenea doar că a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.

Mesajul de acum al Carrefour, transmis Profit.ro

"Cu 1 miliard de lei contribuție la bugetul de stat în 2024, 34 de magazine noi în 2025, investiții în producători locali, precum și în segmentul de e-commerce alimentar, Carrefour confirmă poziția solidă pe piața din România.

eMAG doboară recorduri înainte de Black Friday CITEȘTE ȘI eMAG doboară recorduri înainte de Black Friday

Articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.

La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.

Cu 458 de magazine în România, Carrefour deține o poziție solidă pe piață: compania și-a accelerat expansiunea în 2025 prin deschiderea a 34 de noi magazine, de diverse formate, precum și prin noi canale digitale de vânzare. Lider pe segmentul de e-groceries, Carrefour continuă să atragă clienți prin oferte și politici adaptate contextului economic.

Ca parte a strategiei de business, Carrefour România își extinde și consolidează parteneriatele cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, iar în categoria produselor proaspete ajungem la un procent de 98%, sprijinind economia locală.

Mai mult, în programul Grădina Noastră, menit să dezvolte comunitățile agricole din țară, ajungem anul acesta la 14 cooperative exclusive ce reunesc peste 370 de producători. Totodată, dispunem de o rețea extinsă, formată din încă 18 cooperative partenere la nivel național, ajungând la 32 de cooperative cu care colaborăm activ.

Cum greșesc antreprenorii de Black Friday CITEȘTE ȘI Cum greșesc antreprenorii de Black Friday

Carrefour România continuă de asemenea strategia de politici comerciale pentru mai multă valoare și mai multă accesibilitate. De la începutul acestui an, compania și-a consolidat programul de reduceri pe termen lung: până la 2.000 de articole la preț redus. Un alt exemplu concret este inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar de trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.

Gilles Ballot, CEO Carrefour România, oferă detalii despre angajamentul companiei în țară: „Suntem de 24 de ani în România și în tot acest timp, compania Carrefour a construit mai mult decât o rețea de peste 450 de magazine; am creat și continuăm să investim într-un ecosistem bazat pe încredere, care deservește lunar peste 17 de milioane de vizite și investește constant în producătorii locali, în agricultura bio, în programe comerciale accesibile pentru clienți, în tehnologie și inovație.

Strategia de expansiune va fi continuată și mai accelerat: în 2026, vizăm inaugurarea unui număr mai mare de magazine decât în acest an.

Alexandrion Group finalizează o investiție de 2 milioane de euro CITEȘTE ȘI Alexandrion Group finalizează o investiție de 2 milioane de euro

În 2024, Carrefour România a contribuit cu aproape 1 miliard de lei la bugetul de stat prin taxele și impozitele plătite de companiile care operează pe piața locală (Carrefour România S.A., România Hypermarche S.A., Supeco Investment SRL), în creștere de peste 20% față de 2023.

România este o piață cu potențial, care a crescut modele profesioniste de retail, iar relațiile cu comunitățile locale ne confirmă că am făcut alegerea corectă să investim în dezvoltarea companiei pe piața din România. Toate acestea ne oferă suficiente motive să ne poziționăm în continuare ca un actor important pe piața de retail și ca unul dintre principalii inovatori ai acesteia”.

Lanțul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România și a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător, a fost relatat anterior în presa franceză. Concentrarea în retail este însă destul de mare pe piața locală, ceea ce a devenit o îngrijorare și pentru Consiliul Concurenței.

Imagini spectaculoase, în ceață - Umbrărescu a adus peste 600 muncitori, la Autostrada Transilvania VIDEO&FOTO CITEȘTE ȘI Imagini spectaculoase, în ceață - Umbrărescu a adus peste 600 muncitori, la Autostrada Transilvania VIDEO&FOTO

„Deja noi suntem destul de îngrijorați de concentrarea în retail. Când vorbim de relația cu consumatorul, noi ne uităm la nivel național. Acolo sunt piețe locale, câte sunt într-un oraș, într-un cartier, cât sunt oamenii dispuși să meargă pe jos sau cu mașina ca să-și facă cumpărăturile.

Unde suntem îngrijorați, la nivel național, ne uităm la forța de negociere cu furnizorii și aici nu am vrea să vedem o concentrare foarte puternică a pieței, care ar face și mai dificilă relația cu furnizorii locali. Cred că aici am avea probleme, dacă s-ar concentra mari jucători existenți prezenți în România.

Nu cred că ar fi ușor pentru noi să aprobăm o tranzacție în care cei din vârf de acum se cumpără unul pe altul. Dacă ar veni unul nou, ok, n-am probleme de concurență, că atunci îmi pleacă unul, dar îmi vine altul, deci situația concurențială nu se schimbă”, a spus Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, într-un interviu pentru Termene Business Hub.

Kaufland dă startul Black Friday în România, promițând reduceri de până la 60% LISTA CITEȘTE ȘI Kaufland dă startul Black Friday în România, promițând reduceri de până la 60% LISTA

Carrefour a pătruns pe piața românească în 2001, iar de atunci piața s-a concentrat tot mai tare la vârf. Astăzi, retailerul administrează o rețea de 458 de magazine: 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de unități de tip soft discount. În 2024, compania a avut afaceri de 3,1 miliarde de euro.

Întrebat dacă pe masa Consiliului Concurenței a ajuns vreo informație despre tranzacția de vânzare a Carrefour, Bogdan Chirițoiu a spus că este prea devreme și că tot ce știe este din presă. El a adăugat că, din punct de vedere concurențial, nu ar fi nicio problemă dacă retailerul ar fi preluat de un concurent local de talie mică sau medie.

Popeyes continuă extinderea și deschide trei noi restaurante FOTO CITEȘTE ȘI Popeyes continuă extinderea și deschide trei noi restaurante FOTO

„Noi ne uităm la cote de piață, în esență. Presupunem că firmele sunt suficient de inteligente cât să aibă grijă de ele însele și ne preocupă doar nu cumva să facă rău consumatorilor, să nu fie prea mari, să poată să crească prețurile. Dacă o firmă se aruncă și înghite mai mult decât poate mesteca, cred că e expresia englezească, la asta nu ne uităm. Bănuim, repet, că sunt capabili să-și gestioneze afacerea.

Dacă o firmă, un retailer alimentar – cei români, că sunt mici – are curaj să ia Carrefour, din punctul de vedere concurențial nu cred că vom vedea o problemă, deoarece cotele de piață vor fi mici, deci nu o să vedem o mare problemă.

Un retailer de talie medie local a cumpărat magazine Profi, când noi am obligat Mega Image să revândă 80 dintre magazinele pe care le-a cumpărat de la Profi și au fost luate de un lanț local. Să iei 80 de magazine e una, să iei tot Carrefour, în modul cum analizăm noi – noi nu ne uităm la soliditatea businessului, ci ne uităm doar la forța în piață, să nu fie excesivă – nu văd ce obiecții am putea avea din acest punct de vedere”, a arătat reprezentantul Consiliului Concurenței.

Lanțul Pizza Hut ar putea fi scos la vânzare de grupul care deține Taco Bell și KFC CITEȘTE ȘI Lanțul Pizza Hut ar putea fi scos la vânzare de grupul care deține Taco Bell și KFC

Bogdan Chirițoiu a mai subliniat că autoritatea de concurență este tot mai preocupată de concentrarea puterii pe piața comerțului alimentar, observând o creștere a problemelor în analiza fuziunilor din sector.

„Începe să ne îngrijoreze că unii devin prea puternici în piață. De aici problemele noastre pe comerț. În trecut nu vedeam atâtea probleme la fuziuni pe zona de comerț alimentar. Acum începem să vedem probleme.

Dacă sunt locații disponibile, poate nu mă deranjează atât de mult că am multe magazine de un tip, dacă concurenții pot și ei să vină. Similar cu farmaciile. Dacă tu ai însă toate locațiile într-o zonă și altul nu are cum să mai intre, atunci ar trebui să fie o problemă”, a mai spus președintele Consiliului Concurenței.

Carrefour a început în acest an o amplă revizuire a portofoliului. În Italia, grupul a vândut recent rețeaua de 1.200 de magazine – dintre care 900 sunt operate în franciză – către New-Princes Group.

De asemenea, retailerul vrea să se retragă din Polonia și Argentina și a mandatat JP Morgan și Deutsche Bank pentru a găsi cumpărător.

Carrefour își scoate la vânzare și magazinele din Polonia, iar grupul portughez Jerónimo Martins ia în calcul preluarea acestora, deși tranzacția ar putea întâmpina obstacole din partea autorităților antitrust.

Un tramvai de pe linia 32 a luat foc FOTO CITEȘTE ȘI Un tramvai de pe linia 32 a luat foc FOTO

Carrefour a intrat în România în 2001 - la inaugurarea primului magazin, din cartierul bucureștean Militari, fiind prezent chiar premierul de atunci, Adrian Năstase - fiind unul dintre primii retaileri moderni care au pus România pe harta afacerilor lor. 

Deocamdată, a renunțat deja la un mare magazin. Pe 24 septembrie, La Cocoș a deschis cel de-al cincilea Hypermarket, la Pitești, în cadrul Centrului Comercial Supernova, în locul fostului magazin Carrefour, situat pe DN65B, comuna Bradu.

În Italia, tocmai și-a vândut rețeaua de 1.200 de magazine (inclusiv 900 de francize) către New-Princes Group.

Vânzările Carrefour în România s-au apropiat de 2,3 miliarde de euro după primele nouă luni, în creștere cu 1,9% față de perioada similară a anului trecut, însă avansul a încetinit puternic în trimestrul al treilea, pe fondul măsurilor de austeritate, care afectează încrederea consumatorilor, relevă datele prezentate anterior de Profit.ro.

Vânzările au crescut, în termeni comparabili, cu doar 0,2% în trimestrul al treilea raportat la același interval din 2024, până la 773 milioane de euro (TVA inclus). Vânzările organice au scăzut cu 0,5%.

Retailerul francez spune că piața românească este afectată de măsurile de austeritate implementate începând din vară, care au impact asupra încrederii consumatorilor.

În trimestrul similar din 2024, vânzările Carrefour în România au urcat cu 1,5% în ritm anual, “într-o piață dinamică, cu trafic crescut, o creștere a coșurilor de cumpărături și volume pozitive pe parcursul trimestrului”, după cum a transmis atunci grupul.

Carrefour a obținut vânzări de 2,29 miliarde de euro în România după primele nouă luni ale anului, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili (+1,8% organic) raportat la perioada similară din 2024.

Lidl lansează în România 3 produse românești noi FOTO CITEȘTE ȘI Lidl lansează în România 3 produse românești noi FOTO

România a devenit a patra mare piață europeană în funcție de vânzări pentru retailer, după Franța, Spania și Belgia, în urma exit-ului francezilor de pe piața italiană, în luna iulie.

Potrivit informațiilor vehiculate recent în presa internațională, Carrefour intenționează să renunțe și la afacerea din Polonia, unde operează o rețea de aproape 760 de magazine.

Vânzările grupului pe piața poloneză au scăzut cu 1,2% după primele nouă luni, până la 1,72 miliarde de euro. În trimestrul al treilea, vânzările au scăzut cu 1,3% în ritm anual.

La finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour în România includea 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.

Grupul francez a raportat vânzări consolidate de 22,6 miliarde de euro în al treilea trimestru, în creștere cu 2,1% în termeni comparabili față de același trimestru din 2024.

După primele nouă luni, vânzările grupului au crescut cu 3,3%, la 67,2 miliarde de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0845 -0.0006-0.01 %
1 USD4.4165 -0.0125-0.28 %
1 GBP5.7769 +0.0079+0.14 %
1 CHF5.4566 -0.0042-0.08 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite