România își menține pe creștere piața de vehicule comerciale, în timp ce înmatriculările din UE au continuat să scadă

România își menține pe creștere piața de vehicule comerciale, în timp ce înmatriculările din UE au continuat să scadă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 dec 2021

Problemele industriei de autovehicule continuă să aibă impact și asupra segmentului de vehicule comerciale, unde vânzările din Europa, reflectate în înmatriculările raportate de ACEA, au scăzut cu 14,7% în noiembrie. Din fericire, rezultatele bune din prima parte a anului mențin această piață pe creștere, cu doar o lună înainte de finalul anului. Pentru România situația este ceva mai bună, cu cifre aproape egale cu cele de anul trecut în noiembrie și cu o creștere consistentă pe întreg anul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înmatriculările de vehicule comerciale din Europa au însumat în luna noiembrie 183.855 unități, în scădere cu 11,3%, dintre care în UE au fost înmatriculate 142.480 vehicule, cu circa 25.000 mai puține față de anul trecut (-14,7%). România a reușit să facă față cu brio acestei luni, înregistrând un volum de 1.754 de vehicule, respectiv o creștere bună, de 9 procente față de noiembrie 2020, în condițiile în care cele mai multe dintre țări au încheiat luna cu pierderi importante (-22% Germania, -30% Spania, -12% Franța, -11% Austria).

Cel mai important segement a fost cel al LCV-urilor (sub 3,5 tone), unde s-au înmatriculat 152.218 unități, din care 116.119 au fost în Uniunea Europeană, fiind consemnată o scădere de peste 16 procente față de noiembrie 2020. Marile piețe, Germania, Franța, Italia, sunt și cele care au avut cel mai mare declin pe segmentul vanurilor, în timp ce țările mici sunt cele care au raportat, în mai multe cazuri, creșteri. România a fost undeva la mijloc, cu o scădere mică, de numai 0,3 procente, cu un volum de 1.236 de vehicule înmatriculate, diferența față de anul trecut fiind de numai 4 vehicule.

După 11 luni, piața europeană de vehicule comerciale a înregistrat un total de 2,1 milioane de unități, din care UE are 1,7 milioane, cifrele fiind în continuare peste cele de anul trecut cu 12 procente. România are un progres dublu, cu 26,1% mai multe vehicule comerciale față de primele 11 luni din 2020, respectiv, 20.635 de vehicule, cu peste 4 mii mai multe.

FOTO Land Rover a prezentat noul Range Rover SV, versiunea de top cu motor BMW și patru scaune CITEȘTE ȘI FOTO Land Rover a prezentat noul Range Rover SV, versiunea de top cu motor BMW și patru scaune

Pe segmentul de LCV, România are de asemenea un avans foarte bun, 23 de procente, cu 14.676 de unități, acesta fiind de altfel și segmentul cu cea mai mare pondere în piața de comerciale. În total, în UE s-au înmatriculat 1,4 milioane de LCV-uri, cu 10,8% mai multe decât anul trecut.

Pe celelalte segmente, România a avut rezultate bune la camioane peste 16 tone (+54% în noiembrie, +43% pe 11 luni, cu aproape 5.000 de unități înmatriculate) și la cele peste 3,5 tone (+55,8% în noiembrie, +44% pe 11 luni, cu un total de 5.300 de unități), însă a înregistrat scădere la autobuze și microbuze (-20% în noiembrie și -12,7% pe 11 luni, cu un total de 654 unități).

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari vehicule comerciale ue
inmatriculari lcv romania
piata camioane romania