Brandul Peugeot, care este angajat în două procese diferite de transformare, a pierdut peste 150.000 de clienți comparativ cu anul anterior, pe fondul crizei de semiconductori. Marca nu a mai difuzat cifre detaliate pe piețele sale, așa cum a făcut-o cu un an anterior.
Peugeot a vândut în 2022 un volum de 1,05 milioane de autovehicule, în scădere cu 13 procente față de anul anterior, ceea ce reprezintă un declin de 158.669 autovehicule.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Chiar și așa, compania spune că și-a majorat vânzările internaționale cu circa patru puncte procentuale, la 27,4%, însă această pondere ar putea fi și efectul scăderilor din Europa, unde marca a înregistrat, pe segmentul de autoturisme, o scădere de 14,3%.
În total, Peugeot a raportat un volum de 772.466 vehicule vândute în Europa, cu 18% mai puține decât în anul 2021.
Performanțele mărcii se văd în special în succesul modelului 208, care a crescut față de anul anterior, a devenit cel mai vândut automobil din Europa, în premieră, a ocupat locul 1 în vânzări pe segmentul de electrice și a câștigat mai multe titluri de Mașina Anului, regionale. Cel mai vândut model al Peugeot a vândut 299.131 unități, cu 20.000 mai multe decât anul anterior. Cele două SUV-uri ale mărcii, 2008 și 3008, au scăzut substanțial, cu 60.000 și, respectiv, 35.000 de unități.
CITEȘTE ȘI Renault și Nissan au anunțat modul de restructurare a Alianței. Francezii vor vinde mai mult de jumătate din acțiunile Nissan„Într-un context global foarte dificil, sunt mândră să anunț că marca Peugeot a fost capabilă să-și crească vânzările în afara Europei cu aproape 4% și a făcut trecerea la electric cu 1 din 5 vehicule electrificate vândute în Europa.
În segmentul electric B, Peugeot e-208 este liderul Europei”, a declarat Linda Jackson, CEO al mărcii.