Schimbare de strategie: VW Group își propune ca Skoda să atace mai direct Dacia, iar SEAT să se poziționeze upmarket

Schimbare de strategie: VW Group își propune ca Skoda să atace mai direct Dacia, iar SEAT să se poziționeze upmarket
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 sep 2019

Volkswagen Group are o nouă strategie pentru mărcile din grup, astfel încât să facă o mai mare diferențiere între acestea pe piețele pe care sunt vândute. Skoda, marca cehă a grupului, ar urma să se apropie și mai mult de clienții țintă ai mărcii românești, Dacia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Michael Jost, șeful de strategie al Volkswagen Group, a declarat într-un interviu pentru publicația germană Automobilwoche că mărcile VW AG vor fi mai bine diferențiate în viitor. Astfel, SEAT ar urma să urce pe scara calității, în timp ce Skoda ar trebui să atace mai direct competitori low-cost precum Dacia. „SEAT ar putea să reprezinte mașini chiar și mai emoționale, cum sunt modelele Cupra. Skoda ar putea să servească mărcile din Europa de Est mult mai intens, atât timp cât clienții caută funcționalitate, mult mai intensiv”, a spus Jost.

Pentru marca SEAT, asta ar putea să însemne o creștere a prețurilor simultan cu o poziționare de marketing mai sofisticată. O rivalitate cu Alfa Romeo, pe care foștii șefi ai VW și-au dorit-o de foarte mult timp, ar fi posibilă, mai ales că actualul CEO al mărcii, Luca de Meo, a condus cândva și marca italiană. Skoda ar trebui să se poziționeze în direcția opusă, în special prin prețul și opțiunile oferite clienților din Europa de Este, unde Dacia, o marcă cu produse ieftine și aprecitate de clienți, câștigă cote de piață.

De asemenea, șefii VW vor să studieze cu atenție portofoliile mărcilor din grup, pentru a evita suprapunerile pe anumite segmente.

Grupul Volkswagen a fost întotdeauna un exemplu de succes în vânzarea mai multor mărci pe aceeași piață și, uneori, în showroom-uri învecinate, fără ca aceste mărci să se canibalizeze.

Producția în uzina Dacia: creștere pentru Duster, scădere pentru Sandero și Logan CITEȘTE ȘI Producția în uzina Dacia: creștere pentru Duster, scădere pentru Sandero și Logan

În utlimii ani, Skoda și-a îmbunătățit atât mult imaginea, încât a devenit o amenințare pentru marca Volkswagen pe piața din Germania, datorită unor prețuri mai bune, la o calitate comparabilă cu cea a VW.

Încercarea Skoda de a ataca Dacia în Europa de Est a fost evidentă odată cu lansarea sedanului Rapid, însă acesta nu s-a bucurat de un real succes, din cauza unui preț prea mare, și a fost înlocuit cu versiuni de caroserie hatchback.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda dacia
competitie skoda dacia
strategie vw group
seat alfa romeo