Șeful alianței Renault-Nissan se așteaptă la o creștere anuală de 5 - 6% a pieței auto chineze

Șeful alianței Renault-Nissan se așteaptă la o creștere anuală de 5 - 6% a pieței auto chineze
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 ian 2016

Piața auto din China își va continua creșterea, urmând să înregistreze un ritm solid, de 5 - 6% pe an, a afirmat directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, într-un interviu acordat publicației nipone Nikkei, deși analiștii sunt îngrijorați de perspectivele de creștere ale celei de-a doua economii mondiale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

China nu ar mai trebui inclusă în aceeași categorie cu alte state emergente, cum ar fi Brazilia, Rusia și India, deoarece piața sa este mai asemănătoare cu cele din SUA, Japonia și Europa, a explicat Ghosn.

Considerând mărimea și maturitatea pieței auto din China - cea mai mare din lume - un ritm anual de creștere de 5 - 6% pe an este foarte solid, susține șeful alianței Renault-Nissan.

Acesta a adăugat că Nissan a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor pe piața chineză de 6,3%, iar producătorul auto nipon va continua să-și dezvolte operațiunile din China pentru sprijinirea câștigurilor.

Totuși, piețele din Brazilia, Rusia și India, unde Nissan a investit semnificativ în ultimii ani, "nu au avut o evoluție foarte bună". Piața rusă se va redresa rapid dacă se va redresa prețul țițeiului, dar "Brazilia va avea nevoie de mai mult timp să-și revină", a apreciat Ghosn.

Angajații uzinei Renault din Algeria, în șomaj tehnic din cauza frigului din România CITEȘTE ȘI Angajații uzinei Renault din Algeria, în șomaj tehnic din cauza frigului din România

Renault se așteaptă în acest an la o creștere de 5% a vânzărilor în China, iar luna viitoare va începe pentru prima dată producerea de autovehicule în statul asiatic.

"Pentru Renault este o oportunitate perfectă deoarece, pe moment, noi doar importăm mașini în China, ceea ce este o mică parte din potențialul nostru. Recunosc că ritmul de creștere nu este atât de ridicat cum ne așteptam, dar această evoluție face parte din normalizarea Chinei", a afirmat recent Ghosn.

Vânzările de autovehicule în China au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creștere din ultimii trei ani, arată datele publicate săptămâna trecută de Asociația Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creșterii economice și volatilitatea de pe piețele bursiere au afectat cererea de autovehicule.

Potrivit CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut în China, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 4,7%. Comparativ, în 2014, piața auto din China a înregistrat o creștere de 6,9%, după un avans de 13,9% în 2013.

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricțiile la înmatriculare impuse în marile orașe au diminuat creșterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale în timp ce volatilitatea de pe piețele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale.

''Încetinirea pieței auto în 2015 a fost, într-o oarecare măsură, una accidentală. În acest an, piața auto va crește mai mult decât în 2015'', a subliniat Dong Yang. CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să crească cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane unități.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creștere a celei de a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creștere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendința de încetinire a continuat și anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creștere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate și de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai și alte mari orașe pentru reducerea poluării și blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule. 

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
renault-nissan
piata china