Șeful Ford România: Este nedrept că România primește mașinile vechi pe care țările dezvoltate nu le mai folosesc

Șeful Ford România: Este nedrept că România primește mașinile vechi pe care țările dezvoltate nu le mai folosesc
scris 27 oct 2015

România continuă să primească mașini vechi pe care țările dezvoltate nu le mai folosesc, ceea ce mi se pare nedrept, a declarat, marți, în cadrul Forumului Investitorilor Străini, Valerio Brenciaglia, managing director Ford România.

"Am investit mai mult de un miliard de euro pentru a transforma fabrica de la Craiova. În 2012 am început să producem motoare, iar motorul produs de noi a fost nominalizat de trei ori la capitolul cel mai tehnologizat din lume. Am produs aproximativ 400.000 de motoare din 2012 până acum. Tot de atunci am început să producem un automobil monovolum, B-Max, exportat pe cinci piețe mari, unde s-au vândut 170.000 de unități. Ne-am deschis o companie în România, în 2010, pentru operațiuni directe. Piața internă s-ar putea dezvolta foarte mult, iar investiția noastră ar avea sens (...) Mi se pare nedrept că această țară primește ceea ce țările dezvoltate nu mai folosesc în prezent. Recomandăm autorităților să creeze o piață corectă. Când cumperi o mașină vrei să fii protejat, în calitate de consumator. Acest import paralel al unei pieței aproape negre din străinătate reprezintă o problemă", a precizat Brenciaglia.

Acesta a adăugat că România are potențial de dezvoltare a pieței auto, deși la momentul actual la fiecare mie de locuitori se vinde numai o mașină nouă.

"Există foarte mult potențial, pentru că dacă ne gândim că țara are 20 milioane de locuitori, industria auto este destul de scăzută. La o mie de locuitori se vând opt mașini noi, ceea ce este destul de bine și ne dă un indiciu privind capacitatea bună a pieței. În cazul mașinilor ecologice, avem o problemă cu infrastructura aici, iar condiția de a avea mașini care să întrunească multe condiții de siguranță nu este valabilă", a spus șeful Ford România.

Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile /APIA/, în primele nouă luni din 2015, vânzările de autovehicule noi au crescut în România cu 16,2%, până la 85.511 de unități, comparativ cu același interval din 2014, acest trend fiind susținut în continuare de achizițiile realizate de persoanele juridice, cu o pondere în scădere, de 73%.

În ceea ce privește segmentul autovehiculelor rulate, statistica relevă faptul că, în primele trei trimestre din 2015, acestea au consemnat un avans de 12,5%, comparativ cu perioada similară din anul precedent, respectiv circa 180.000 de unități față de aproximativ 160.000.

La capitolul producție națională, în luna septembrie 2015, s-au înregistrat 41.784 de autovehicule, cu 18,4% mai puține decât luna similară din 2014. Per total, în perioada ianuarie - septembrie 2015, producția totală de autovehicule s-a situat la 298.355 de unități, în creștere cu 3,8% față de perioada similară din anul precedent. Dintre acestea, 259.570 unități au fost produse de Dacia și 38.785 de către Ford.

În ceea ce privește înmatriculările auto, statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/ relevă faptul că, în primele nouă luni ale anului în curs, acestea au ajuns la 56.839 de unități, în creștere cu 10,23% față de intervalul ianuarie - septembrie 2014, când se consemnaseră 51.564 de unități.

Mărcile preferate de către șoferii români au fost, în septembrie, Dacia, cu 1.611 unități, în creștere cu 11,49% față de septembrie 2014, în timp ce Volkswagen s-a clasat pe locul secund, cu 649 de unități, dar în scădere cu 20,85%, urmată de Skoda, cu 456 de unități (-17,09%), și Ford, cu 366 de unități (-24,85%).

Summit-ul Investitorilor Străini /Foreign Investors Summit/ continuă, marți, la București, cu o nouă sesiune de dezbateri.

Evenimentul, ce are loc în perioada 26-29 octombrie, reunește specialiști din numeroase domenii, precum financiar, IT&C, real-estate și auto.

Sursa: Agerpres

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
ford romania
valerio brenciaglia