Skoda Elroq, VW ID.1 și SEAT Acandra, numele celor trei modele electrice ale VW Group, care vor costa cât Dacia Spring

Skoda Elroq, VW ID.1 și SEAT Acandra, numele celor trei modele electrice ale VW Group, care vor costa cât Dacia Spring
scris 27 aug 2021

Grupul Volkswagen pregătește lansarea unui trio de mașini complet electrice, care să acopere cererea din segmentul accesibil. Grupul nu se va întoarce în clasa A, acolo unde încă mai produce e-Up și unde s-a aflat și Citigo IV, ci merge un pas mai sus. Este vorba despre cele trei modele ale celor trei mărci de volum, VW, Skoda și SEAT, care vor fi construite în uzina din Spania a grupului.

În acest moment sunt cunoscute toate cele trei nume ale mașinilor de clasă subcompactă complet electrice, pe care VW Group le va produce în Spania. Presa din peninsulă confirmă că ultima dintre cele trei, Skoda, se va numi Elroq, o combinație care conține litera E și litera q la final, așa cum este și în cazul Enyaq. Numele a apărut public după ce a fost înregistrat de cehi, însă compania nu a confirmat oficial, deocamdată, acest nume.

Intrarea pe segmentul B cu mașini electrice vine ca un efect al studiilor de piață care arată că europenii așteaptă mașini de oraș electrice, spațioase și accesibile. De aceea, grupul Volkswagen nu mai are în plan să producă mașini în segmentul A, care a devenit neprofitabil, astfel că cele mai mici electrice ale grupului vor fi similare modelelor Polo, Fabia și Ibiza, dar în variante de caroserie crossover. Mai exact, VW va avea ID.1 (și varianta simplă ID.2), SEAT va avea Acandra, iar Skoda a decis să își boteze modelul Elroq.

Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul Duster CITEȘTE ȘI Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul Duster

Mașinile și-au început deja lungul drum până la versiunea de serie, urmând să fie dezvoltate pe platforma MEB și să fie produse în uzina SEAT din Martorell, Spania, cu ajutorul sprijinului acordat de statul spaniol. Cea mai mare provocare a grupului va fi să reușească să ofere un preț accesibil pentru cele trei modele, unul care ar putea pune probleme noului Dacia Spring. Astfel, primele informații vorbesc despre un preț de intrare în gamă de sub 20.000 de euro pentru cele trei, ceea ce le va transforma, cu ajutorul subvențiilor de la stat, în veritabile afaceri pentru cei care vor să treacă la propulsia electrică. Pentru a atinge ținta de preț, misiunea de dezvoltare a fost acordată celor de la Skoda, care trebuie să asigure un preț final specific mărcii. Asta va însemna și găsirea furnizorilor pentru ca bateriile să nu mai coste o avere, respectiv tehnologia folosită să fie una cu prețuri mult mai mici, dar și simplificarea platformei MEB, la o variantă mai ieftină.

Anul de lansare pentru cele trei este 2024, cu intrare pe piață în 2025, la acelor moment fiind preconizată o rețea de încărcare europeană mult mai dezvoltată, baterii cu o autonomie de peste 400 de km și o deschidere mult mai mare a clienților pentru acest tip de propulsie.

Se pare că Skoda își va folosi avantajul pe care îl are ca lider de proiect, astfel că modelul Elroq va fi primul care va fi lansat pe piață, fiind urmat de ID.1 și de SEAT Acandra. Până atunci, Dacia trebuie să exploatee la maximum segementul de clienți care doresc o mașină electrică ieftină, pentru oraș, în pofida autonomiei reduse.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.1
vw id.2
seat acandra
skoda elroq
suv electric
dacia spring