Stellantis a depășit oficial VW Group și a devenit cel mai mare producător de autoturisme din Europa

Stellantis a depășit oficial VW Group și a devenit cel mai mare producător de autoturisme din Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 nov 2021

Dezechilibrele majore generate de criza de semiconductori în industria auto din Europa au produs și o reașezare a ierarhiei marilor constructori, în funcție de capacitatea fiecăruia de a se adapta la criză. În acest context, noua companie Stellantis, înființată la începutul acestui an, a reușit să depășească pentru prima dată liderul Volkswagen Group, în luna octombrie, pe piața din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața de autoturisme din Europa a înregistrat o veritabilă prăbușire în ultimele patru luni, din cauza crizei de cipuri, însă vârful acestei lipse acute de componente electronice s-a resimțit în luna octombrie, când mai multe uzine au fost nevoite să oprească producție timp de săptămâni întregi, lăsând astfel fără mașini sute de mii de clienți.

Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

Volkswagen Group, cel mai mare constructor auto din Europa și unul dintre cei doi mari giganți ai industriei care își dispută titlul de lider global, a înregistrat din acest motiv, în octombrie, un declin de 44% față de anul anterior, ceea ce echivalează cu peste 100.000 de autoturisme în minus, în condițiile în care pandemia, care a generat nivelurile scăzute din 2020, a avut un impact mai scăzut asupra industriei, în 2021.

Cele două mari mărci de volum ale grupului, Volkswagen și Skoda, au pierdut 42% și, respectiv, 50%, echivalentul a peste 40.000 de unități pentru VW și 25.000 de unități pentru Skoda. La aceste pierderi se adună și cele ale Audi, de circa 23.000 de unități, adică 49% față de anul trecut. Și SEAT a avut pierderi importante (43% - 12.000 de unități) și numai Porsche a rezistat crizei, înregistrând o creștere de aproximativ 300 de unități, un volum mult prea mic. În aceste condiții, volumul total al autoturismelor înmatriculate de grupul german a scăzut la 134.103 unități, potrivit datelor ACEA.

Cele mai comune înșelătorii la care sunt expuse companiile CITEȘTE ȘI Cele mai comune înșelătorii la care sunt expuse companiile

Principalii concurenți ai VW, grupul Stellantis, format la începutul anului prin fuziunea PSA Group și FCA, a reușit să treacă prin criză cu o scădere mult mai mică, în luna octombrie, 33%, ceea ce în volume înseamnă aproximativ 73.000 de unități pierdute. Volumul total, astfel înregistrat, s-a ridicat la 147.80 unități înmatriculate, compania franco-italo-americană reușind pentru prima dată să-și depășească rivalii, în Europa.

Mărcile Stellantis au avut scăderi aproape identice, în jurul valorii de 33 de procente fiecare, cu excepția Alfa Romeo, care a scăzut cu 48%, valoare compensată de DS, care a scăzut cu 16,5%. Volumele pierdute au fost diferite la fiecare marcă, în funcție de capacitățile fiecăreia. Cea mai mare pierdere a venit de la Peugeot, circa 25.000 de unități, urmată de Fiat și Citroen, cu circa 15.000 de unități pierdute, Opel, 12.500, Jeep 4.000.

Cele două companii continuă să-și păstreze ierarhia cu care ne-au obișnuit, dacă analizăm datele pe 10 luni. VW Group are aproape 2,1 milioane de autoturisme înmatriculate, cu 2 procente peste nivelul din 2020, în timp ce Stellantis a înregistrat un volum de 1,8 milioane de autoturisme înmatriculate, cu 1,9% mai multe față de perioada similară din 2020.

INFOGRAFIC Piața de autoturisme din Europa s-a prăbușit în octombrie. România - una dintre cele mai mari scăderi de pe continent. Dacia păstrează un avans modest față de 2020, cu o cotă de piață majorată CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Piața de autoturisme din Europa s-a prăbușit în octombrie. România - una dintre cele mai mari scăderi de pe continent. Dacia păstrează un avans modest față de 2020, cu o cotă de piață majorată

Cel de-al treilea jucător din piață, Grupul Renault, are un volum mult sub nivelul celor două companii de pe locurile 1 și 2, în luna octombrie, de exemplu, înrgistrând jumătate din înmatriculările Stellantis. Cu 76.705 unități, Renault Group a avut o scădere de 31,7% și o pierdere de peste 35.000 de autoturisme, față de luna similară din 2020. Marca Renault a pierdut cele mai multe mașini, circa 27.000, adică 36%, în timp ce Dacia a avut o scădere de 23,5%, adică 8.600 de mașini în minus. După 10 luni, grupul Renault are 836.388 de autoturisme înmatriculate și o scădere de aproape 10 procente a înmatriculărilor, generate exclusiv de scăderea mărcii Renault (15%), compensată în mică măsură de o creștere de aproape 1 procent a celor de la Dacia.

Înmatriculările de autoturisme din Europa s-au ridicat la aproape 800.000 de unități în octombrie, în scădere cu 30%, respectiv, la 9,96 milioane în intervalul ianuarie – octombrie, cu 2,7% mai multe decât în 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis vs vw
vanzari stellantis
vanzari vw
constructori auto europa