Stellantis a pornit producția de serie pentru primul automobil cu hidrogen, Peugeot e-Expert

Stellantis a pornit producția de serie pentru primul automobil cu hidrogen, Peugeot e-Expert
scris 17 dec 2021

După ce a prezentat o listă destul de lungă de automobile care vor fi echipate cu propulsie pe hidrogen, de tip fuel-cell, Stellantis a pornit producția pentru primul dintre acestea: Peugeot e-Epert Hydrogen.

Primul automobil de serie care dispune de propulsie de tip fuel-cell, pe hidrogen, al mărcii Peugeot, a intrat în producția de serie, marcând un moment istoric pentru marca franceză și pentru grupul din care face parte. În acest moment sunt puține mărci care oferă astfel de modele, iar numărul lor este și mai mic, dacă vorbim doar despre vehicule comerciale ușoare.

“Odată cu e-Expert Hydrogen, Peugeot se poziționează ca lider al tehnologiei viitorului cu emisii zero, deosebit de relevantă pentru piața vehiculelor utilitare ușoare: tehnologia electrică pe bază de hidrogen permite o utilizare zilnică intensivă fără reîncărcare, un avantaj decisiv pentru profesioniștii care, într-o singură zi, trebuie să parcurgă câteva sute de kilometri pe autostradă și să acceseze apoi zonele urbane cu restricții privind emisiile. Tehnologia pe bază de hidrogen dezvoltată de Stellantis și aplicată pe modelul Peugeot e-Expert Hydrogen face posibile astfel de utilizări.”, a declarat Linda Jackson, CEO Peugeot.

Stellantis a dezvoltat pentru trei dintre mărcile sale, Peugeot, Citroen și Opel, versiuni cu pilă de hidrogen pentru modelele comerciale Jumpy, Expert și Vivaro, care vor fi derivate din variantele electrice ale acestora. Peugeot este prima marcă ce intră în producția de serie cu e-Expert Hydrogen, în aceeași uzină din Franța în care va fi produs și e-Jumpy Hydrogen, în timp ce Opel e-Vivaro Hydrogen va fi produs în Germania.

Marele avantaj al pilelor cu hidrogen este dat de autonomia mare împreună cu timpul foarte scurt de încărcare. Potrivit datelor oficiale, cele două modele au peste 400 de km de autonomie și o încărcare în maxim 3 minute a rezervorului de hidrogen.

Propulsia fuel cell este o alternativă la propulsia electrică clasică, cu baterii, în primul rând prin eliminarea timpului mare de așteptare pentru încărcare, care în cazul unui vehicul comercial este extrem de important, dar și prin creșterea autonomiei, în funcție de mărimea rezervorului de hidrogen. Soluția pe care o utilizează Stellantis pe mărcile sale combină pila de hidrogen cu bateria care stochează energia generată, permițând astfel creșterea autonomiei.

 Modelele Stellantis cu hidrogen dispun de trei rezervoare din fibră de carbon care stochează hidrogenul la o presiune de 700 bar. Pila de combustie are 45 kW și furnizează energie direct motorului electric, dar încarcă simultan o baterie de 10.5 kWh, ce asigură o rezervă de 50 km atunci când rezervorul de hidrogen se golește. În plus, bateria oferă putere suplimentară, la nevoie, dar este extrem de utilă pentru recuperarea energiei la frânare. Mai mult decât atât, bateria poate fi încărcată la stațiile destinate mașinilor electrice, inclusiv de la o priză standard de 8A, între o oră și șase ore, în funcție de tipul stației.

FOTO & VIDEO Toyota va invada piața auto cu 30 de automobile complet electrice. Primele 16, prezentate simultan la Tokyo CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Toyota va invada piața auto cu 30 de automobile complet electrice. Primele 16, prezentate simultan la Tokyo

Propulsia este asigurată de un motor electric de 100 kW, care asigură un cuplu maxim de 260 Nm, similar cu cel utilizat pe versiunile electrice clasice ale celor două modele.

Stellantis a reușit să integreze perfect întregul sistem de propulsie - numit "mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric", care reunește motorul, pilele și rezervorul, plus bateria - în compartimentul motor și sub caroserie. În acest fel au fost menținute volumul de încărcare, foarte important pentru un vehicul comercial, precum și un centru de greutate scăzut, care oferă stabilitate mașinii pe orice tip de șosea..

Peugeot a anunțat că primul client al modelelor e-Expert Hydrogen va fi Watea by Michelin, o filială a grupului ce produce componente auto, mașinile urmând să fie livrate înainte de sfârșitul acestui an.

Utilitarele cu hidrogen ale Stellantis vor avea două versiuni de lungime, un volum de încărcare de 6,1 metri cubi, o sarcină utilă de 1100 kg și o capacitate de remorcare de până la o tonă. Mașinile vor avea o viteză maximă de 130 km/h.

viewscnt
Afla mai multe despre
peugeot hidrogen
stellantis hidrogen
peugeot e-expert
citroen e-jumpy hydrogen
opel e-vivaro