Stellantis își consolidează locul doi în Europa, pe segmentul electric, după VW Group

Stellantis își consolidează locul doi în Europa, pe segmentul electric, după VW Group
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 nov 2023

Stellantis a reușit să se poziționeze pe locul al doilea în Europa, pe segmentul de autovehicule electrice, după VW, în primele 10 luni ale anului, având în același timp o poziție secundă pe toate segmentele de vânzări și locul 1 pe segmentul LCV.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mărcile Stellantis au vândut în intervalul iulie  – septembrie 87.000 de autovehicule complet electrice, pe piața din Europa, având o creștere consistentă, de 41% pe acest segment. Cota de piață a grupului s-a majorat la 15,3%, la vânzările de BEV, ceea ce plasează grupul pe locul al doilea în Europa, după VW Group. Stellantis vinde automobile electrice cu mărcile Citroen, Fiat, Opel, Peugeot și Jeep, atât pe segmentele de autoturisme, cât și pe cele de vehicule utilitare, ceea ce îi asigură o expunere substanțială pe o categorie largă de clienți.

ULTIMA ORĂ Schimbări majore la regimul trotinetelor electrice: Asigurare obligatorie, test de circulație pentru a închiria sau conduce, majorare a vârstei CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Schimbări majore la regimul trotinetelor electrice: Asigurare obligatorie, test de circulație pentru a închiria sau conduce, majorare a vârstei

Stellantis și-a consolidat cota de piață și pe celelalte tipuri de motorizări, astfel că ponderea în vânzările de autovehicule din Europa a fost de 18,3%, consolidând poziția secundă a grupului pe această piață, după o creștere de 5 procente a vânzărilor.

Pe segmentul de LCV-uri, Stellantis domină piața cu o cotă de peste 30%, fiind încă de la înființarea companiei lider absolut al acestei piețe. Stellantis a avut un octombrie puternic în Germania, unde vânzările de vehicule comerciale aproape s-au dublat, contribuind la o cotă de piață record de 25,7%.

Mașinile produse în România, vedete în Marea Britanie. Ford Puma, lider absolut al vânzărilor CITEȘTE ȘI Mașinile produse în România, vedete în Marea Britanie. Ford Puma, lider absolut al vânzărilor

Uwe Hochgeschurtz, COO Stellantis pe piața din Europa extinsă spună că grupul a depășit unii dintre rivali și se pregătește de noi lansări.  „Lansarea planului nostru de electrificare s-a consolidat în octombrie și suntem pe cale să dublăm oferta noastră de modele complet electrice până la sfârșitul anului 2024, ca parte a planului nostru strategic Dare Forward 2030”.

Principalul competitor din piața auto europeană pentru Stellantis este VW Group, care a vândut în trimestrul al treilea mult peste performanțele companiei formate din fuziunea PSA – FCA. Mărcile VW Group au livrat în iulie - septembrie 124.000 de vehicule, cu 49,2% mai multe decât în anul anterior, ajungând la un total de 341.100 autovehicule complet electrice livrate pe piața din Europa, în primele trei trimestre. Marca VW a vândut 273.000 de autovehicule electrice la nivel global, cea mai mare parte fiind livrate în Europa. Pe locul al doilea, Audi a livrat 123.000 de vehicule electrice, în trimestrul al treilea.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
vanzari masini electrice
vw group