Dacia reîncepe creșterea în Germania, pe o piață pe care VW, Ford sau Renault au scăzut dramatic

Dacia reîncepe creșterea în Germania, pe o piață pe care VW, Ford sau Renault au scăzut dramatic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 nov 2023

După un moment de scăderi, care s-a suprapus peste schimbările legislative din Germania, dar și peste o perioadă de declin al cererii de automobile, Dacia reîncepe să crească pe această piață, cu valori mult peste medie.

Eveniment Profit
Profit.ro organizează cea de-a patra ediție a evenimentului IMM, o dezbatere pe teme ce preocupă antreprenorii mici și mijlocii în această perioadă, reunind reprezentanți ai autorităților, antreprenori și manageri de companii, organizații patronale, investitori, finanțatori și consultanți de business.
Evenimentul va fi organizat cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto) si UniCredit Bank.

Urmărește-ne și pe Google News

Dacia a reușit să-și majoreze înmatriculările de autoturisme pe piața din Germania cu peste 40 de procente, una dintre cele mai mari valori din rândul mărcilor de volum, în luna octombrie. În total, marca a livrat și înmatriculat 5.646 de autoturisme clienților germani, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 2,6%. Volumul nu este printre cele mai ridicate înregistrate de marcă în acest an, dar este important pentru că marchează sfârșitul scurtei perioade de declin înregistrat la finalul verii și mai ales în contextul unei piețe cu o tendință de încetinire.

VIDEO Primul drum expres din Vestul țării, gata să fie deschis înainte de termen CITEȘTE ȘI VIDEO Primul drum expres din Vestul țării, gata să fie deschis înainte de termen

Un exemplu este marca Tesla, care a avut în primele 8 luni ale anului volume foarte apropiate de Dacia, în Germania, și care în septembrie a început să frâneze pentru ca în octombrie să înregitreze un volum de numai 3.353 autoturisme, cu numai 5,3% peste cel din 2022.

Un alt exemplu este liderul absolut al pieței, marca VW, care a încheiat luna octombrie cu o scădere de 15,4%. Și Renault, care reușește să vândă lunar volume apropiate de cele ale Dacia a avut în luna octombrie o scădere de 15 procente, la un volum de 4.974 unități. Și Ford, un brand cu legături puternice cu Germania, a avut în luna de raportare un declin de -25% al vânzărilor. Alte măci de volum au avut creșteri mult mai mici decât Dacia: Opel, 16,2%, BMW, 20%, Mercedes, 3,8%, Fiat, 22%, Skoda, 20,8%, Kia, 16,7%.

Media de creștere a pieței din Germania în octombrie a fost de 4,9%, cu un total de 218.959 autoturisme înmatriculate.

Secretul anunțului VW privind fabrica de baterii din Europa de Est CITEȘTE ȘI Secretul anunțului VW privind fabrica de baterii din Europa de Est

După 10 luni, Dacia are un avans de 26,4% față de anul trecut, cu un volum total de 57.209 autoturisme înmatriculate în Germania, pe o piață care a crescut cu 13,5%.

O mențiune importantă merită segmentul de vehicule electrice, care a crescut în octombrie cu numai 4,3%, mai lent decât piața în ansamblu, fiind evident efectul negativ al eliminării de la 1 septembrie a subvenționării de astfel de vehicule în cazul achizițiilor făcute de companii. În total au fost înmatriculate 37.334 de mașini electrice noi, acestea având o pondere de 17,1% în totalul pieței. În schimb, mașinile hibrid au crescut cu aproape 8% (73.936 unități), motorizările pe benzină s-au majorat cu 7,5% (71.646 unități), în vreme ce mașinile diesel au scăzut cu -4,6%.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania