Șeful Stellantis în Europa, Jean Philippe Imparato, prezent la Munchen pentru a susține lansările de modele ale mărcii Opel, a declarat că grupul va dezvolta propriile motoare full hybrid, pentru a acoperi un segment de piață pe care compania l-a ratat în ultimii ani, din cauza unei strategii eronate. Aceeași intenție a fost anunțat anterior și de VW, care va lansa primul său model hibrid anul viitor.
Supremația Toyota pe segmentul de propulsii full-hybrid va fi amenințată tot mai mult, în anii ce vin, pe măsură ce constructorii europeni descoperă că acest tip de motor, pe care unii nu l-au luat în serios niciodată, ar putea rezolva, cel puțin temporar, problemele legate de emisii, în timp ce ar răspunde cererii tot mai mari de astfel de motorizări. Deocamdată, singurul producător european care a înțeles că hibridele sunt o opțiune solidă este Renault Group, care astăzi vinde volume importante cu cele două mărci, Dacia și Renault.
Stellantis a decis să investească într-un motor hibrid clasic, după cum a anunțat directorul operațional pentru Europa, Jean Philippe Imparato, care a cerut însă un răgaz de circa trei ani până la lansarea noilor motorizări bazate pe tehnologia hibridă. Asta înseamnă că decizia nu a fost luată decât în acest an, după schimbarea CEO-ului companiei. Planurile Stellantis urmăresc atât motoare full-hybrid pe benzină, pentru autoturismele mărcilor grupului, cât și hibride bazate pe diesel, pentru gama de vehicule comerciale. De asemenea, Imparato a spus că inclusiv pe piața din SUA Jeep ar putea primi motoare diesel-hibrid.
Stellantis a avut până acum o strategie bazată pe motoare mild-hybrid, mai ieftine de produs, dar cu emisii mai ridicate, și pe motoare PHEV, care au începând din acest an proceduri mai dure de omologare, care conduc la valori ale emisiilor mai ridicate, în conformitate cu procentul real de încărcare a bateriei la priză de către utilizatori. Comisia Europeană a constatat în urma studiilor bazate pe comportamentul în trafic că șoferii de PHEV încarcă foarte rar bateria, astfel că emisiile sunt mult peste valorile omologate.
Imparato a confirmat și faptul că Stellantis nu mai are ca principală țintă strategică transformarea în producător auto exclusiv electric, în 2030, țintă asumată de fostul CEO, Carlos Tavares.

Aceeași situație se petrece și la Volkswagen, care a anunțat în urmă cu câteva zile, odată cu lansarea noii generații VW T-Roc, că anul viitor îi va completa gama de motoare mild-hybrid cu două motoare full-hybrid, o premieră pentru marca germană. Anunțul arată că VW a decis cu mai mult timp în urmă această nouă soluție, dat fiind faptul că timpul necesar dezvoltării unui nou motor este aproximativ doi – trei ani.
Toyota domină vânzările de autovehicule hibrid din Europa, cu peste 450.000 de vehicule cu motor hibrid vândute în prima jumătate a acestui an. Renault Group este al doilea cel mai mare producător auto de pe piață, după numărul de vehicule hibride vândute, cu peste 300.000 de autovehicule vândute, dintre care o bună parte sunt mașini Dacia. Marca românească a ajuns la o pondere de aproape 20% din vânzări sale reprezentată de motoarele hibrid de 1.6 litri și, mai nou, 1.8 litri. În prima jumătate a acestui an Dacia a vândut peste 50.000 de vehicule cu motor full-hybrid. Locurile următoare în clasamentul vânzărilor de hibride sunt ocupate de sud-coreenii de la Hyundai – Kia, de Ford și de celelalte mărci japoneze, dar cu volume mult mai mici.