CATL lansează în Europa bateriile Shenxing Pro: autonomie de peste 700 km, încărcare în 10 minute și un milion de km durată de viață

Contemporary Amperex Technology Limited, adică pe scurt CATL, a lansat la Munchen, în premieră mondială, noile baterii Shengxing Pro, baterii LFP care vin cu performanțe foarte bune și în același timp cu cel mai ridicat nivel de siguranță. Bateriile vor fi folosite de clienții locali, producătorii auto din Europa.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
CATL lansează în Europa bateriile Shenxing Pro: autonomie de peste 700 km, încărcare în 10 minute și un milion de km durată de viață

Contemporary Amperex Technology Limited, adică pe scurt CATL, a lansat la Munchen, în premieră mondială, noile baterii Shengxing Pro, baterii LFP care vin cu performanțe foarte bune și în același timp cu cel mai ridicat nivel de siguranță. Bateriile vor fi folosite de clienții locali, producătorii auto din Europa.

Cel mai mare producător de baterii din lume, CATL, a venit la Salonul IAA Mobility din Munchen cu propriul stand, pentru a-și susține poziția europeană puternic consolidată de contractele pe care le are cu marile companii auto din Europa. Compania chineză vrea să dea un mesaj explicit despre investițiile făcute în Europa, cea mai nouă fiind în Ungaria, lângă uzina BMW din Debrecen, și face asta cu ajutorul celor mai performante baterii LFP pe care le-a prezentat în premieră la Munchen.

La nivel de comunicare, CATL spune că a progresat de la poziția „în Europa, pentru Europa” la ceva mult mai stabil și subtil: „din Europa”. La nivel tehnic, asta înseamnă investiții mari în producție locală, parteneriate industriale și o integrare evidentă în ecosistemul european al mobilității electrice, în condițiile în care cele mai multe dintre proiectele europene concurente s-au dovedit a fi niște eșecuri majore, vezi startup-ul Northvolt.

Noile baterii CATL vin într-un context din ce în ce mai favorabil, care înseamnă o piață europeană de mașini electrice care a revenit puternic, la o cotă de 23% la începutul acestui an și cu o estimare de 29% la final de decembrie. În cifre absolute, vânzările de mașini electrice din Europa urmează să crească de la 3,2 milioane de unități în 2024 la 4 milioane în 2025, pe fondul intrării în vigoare a noilor norme de emisii de CO2.

În același timp, cauzele care au generat în 2024 o frânare vizibilă nu au dispărut. Prețurile încă mari, autonomia limitată, infrastructura de încărcare insuficientă, dar și temerile privind durata de viață și siguranța bateriilor îi fac pe europeni reticenți.

EXCLUSIV INTERVIU Cecilia Tudor, director Renault România: Noul Clio 6 va putea fi comandat de clienții români în acest an CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Cecilia Tudor, director Renault România: Noul Clio 6 va putea fi comandat de clienții români în acest an

CATL vrea să rezolve toate nemulțumirile europenilor cu o nouă generație de baterii LFP, care sunt mai sigure, în primul rând, au o durată de viață foarte mare și aduc autonomie suficientă pentru ca șoferii să scape de așa-numita anxietate de autonomie.

Bateriile prezentate de CATL la Munchen se numesc Shenxing Pro, și reprezintă prima baterie LFP NP3.0 din lume. NP este o prescurtare a termenului No Propagation, un standard folosit de chinezi pentru tehnologia care oprește propagarea aprinderii celulelor din baterii, care acum a ajuns la a treia generație.

Bateria Shenxing Pro a fost lansată în două versiuni pentru producătorii europeni de automobile electrice. Prima variantă oferă autonomie 758 km în regim WLTP, o durată de viață de 12 ani sau 1.000.000 km și o degradare de doar 9% după 200.000 km.

CATL lansează în Europa bateriile Shenxing Pro: autonomie de peste 700 km, încărcare în 10 minute și un milion de km durată de viață

A doua variantă are performanțe foarte bune de încărcare ultra-rapidă, adică o încărcare în 10 minute cu suficientă energie pentru 478 km WLTP sau pentru 410 km în 20 de minute la o temperatură de -20°C. Această versiune livrează energie cu până la 830 kW, adică poate permite o accelerație 0–100 km/h de doar 2,5 secunde. În condiții reale de rulare, poate acoperi 683 km WLTP. Durata de viață anunțată este de 10 ani sau 240.000 km.

Ministerul Mediului împinge lansarea Programului Rabla până în octombrie și reduce și mai mult șansele industriei auto de a recupera pierderile din acest an CITEȘTE ȘI Ministerul Mediului împinge lansarea Programului Rabla până în octombrie și reduce și mai mult șansele industriei auto de a recupera pierderile din acest an

Ambele variante sunt menționate cu costuri foarte mici de producție și în același timp foarte sigure, datorită tehnologiilor No Propagation, care au adus la fiecare generație praguri suplimentare de protecție a aprinderii termice, mai întâi prin blocarea transferului de căldură, apoi prin separarea gaz-electric, iar acum cu NP3.0 la un nivel cu zero foc și fum. CATL spune că bateria rămâne funcțională și stabilă timp de o oră chiar și după un incident termic, timp în care vehiculul poate ieși în siguranță din trafic, fiind eliminat complet riscul de foc și fum.

Pentru a obține această performanță, chinezii au folosit mai multe inovații, de la electrolit ignifug și separatori neinflamabili până la bariere aerogel, acoperiri ignifuge, circuite stabile și un sistem de răcire activă capabil să prelungească timpul de control termic de la 20 de minute la peste 10 ore.

CATL spune că redundanța tehnologiilor de siguranță „devine vitală” pentru noile mașini fără șofer, care au nevoie de continuitate energetică, „o cerință fundamentală”.

Cele două versiuni de baterii aduc mai multe avantaje diferitelor tipuri de clienți, respectiv cea de Super Long-life vine cu costuri mai mici și valori reziduale mai mari, iar Super-Fast Charging vine cu autonomii mari la temperaturi scăzute, încărcare rapidă și durată de viață mare, avantaje pentru utilizatori.

CATL a înregistrat în 2024 venituri de 362 miliarde yuani (aproximativ 50 miliarde euro) și un profit net de 50,7 miliarde yuani (aproximativ 7 miliarde euro), cu o creștere anuală de 15%. Conform SNE Research, compania a atins 38% din piața globală a bateriilor EV, fiind lider pentru al optulea an consecutiv.

CATL promovează în prezent tehnologiile de înlocuire a bateriilor în stații rapide, cu două noi soluții Choco-Swap, pentru autoturisme, și QIJI, pentru camioane. Ambele promovează reducerea timpilor de realimentare cu energie și încearcă să accelereze tranziția la propulsia electrică.

Prezența în Europa a CATL a ajuns în acest moment la nu mai puțin de 13 unități de producție, cu investiții care depășesc 11 miliarde de euro.

Mercedes a depășit 1.200 de km cu prima baterie solid-state CITEȘTE ȘI Mercedes a depășit 1.200 de km cu prima baterie solid-state

Cele mai noi proiecte sunt în Germania, cu o investiție de 1,8 miliarde EUR și peste 1.700 de locuri de muncă, în Turingia, Saxonia și Bavaria, apoi în Ungaria, cu 800 de angajați și planuri pentru 2.000 până la sfârșitul lui 2025 și 4.100 la capacitate maximă în 2026, și în Spania, în colaborare cu Stellantis, unde construiește o fabrică LFP de de 50 GWh.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0707 -0.0026-0.05 %
1 USD4.3397 +0.0100+0.23 %
1 GBP5.8604 -0.0047-0.08 %
1 CHF5.4290 -0.0063-0.12 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite