Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa

Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 feb 2023

Grupul Stellantis a decis să folosească baterii cu o chimie mai accesibilă ca preț, dar cu o densitate mai scăzută a energiei, ca urmare a încercărilor companiei de a reduce prețurile mașinilor electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Carlos Tavares, CEO Stellantis, a declarat în cadrul prezentării rezultatelor financiare ale grupului că va renunța la bateriile cu nichel – mangan – cobalt (NMC), pentru mașinile electrice produse în Europa, pentru a face față presiunilor pe preț pe care le pune în acest moment piața.

TABEL Noi ieftiniri. Prețul motorinei s-a redus într-un ritm de 10 ori mai accelerat decât cel al benzinei în ultima lună CITEȘTE ȘI TABEL Noi ieftiniri. Prețul motorinei s-a redus într-un ritm de 10 ori mai accelerat decât cel al benzinei în ultima lună

Mărcile Stellantis vor folosi de-acum înainte baterii litiu – fier – fosfat (LFP), baterii mai ieftine, care sunt utilizate pe scară largă de producătorii din China, dar și de producători auto occidentali care au ca furnizori companii mari din China, precum CATL.

Mașinile Tesla, dar și Dacia Spring au în comun aceste baterii cu litiu și fier. Ford a anunțat, de asemenea, că va construi o fabrică pentru baterii LFP, pentru a reduce costurile bateriilor cu 15 – 20%.

„Avem nevoie de LFP și vom avea LFP pentru că este o poziție competitivă de cost pentru a face mașinile accesibile pentru clasa de mijoc”, a spus Tavares, fără să dea o dată exactă pentru intrarea în producție a acestor baterii.

Stellantis are deja mai multe contracte încheiate pentru producția de baterii NMC, la uzinele planificate în Franța, Germania și Italia, dar ar urma să încheie contracte și pentru baterii LFP, pentru a satisface necesarul de astfel de baterii pentru mașinile sale, pe piața din Europa.

Dacia Sandero, cel mai vândut automobil din Europa, în ianuarie CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, cel mai vândut automobil din Europa, în ianuarie

Costurile de producție dintre cele două tipuri de baterii a fluctuat în ultimii ani semnificativ, dar analizele de piață arată că în 2022 se ajunsese la un preț de 98 de dolari/kWh la NMC și de 66 de dolari/kWh la LFP, prețuri de producție pentru celulele de baterii.

La constructorul auto, prețul de vânzare plus costurile de asamblare a bateriilor duce prețul final la peste 100 de dolari, dar cu un nivel care depășește 150 de dolari/kW pentru bateriile care folosesc o chimie bazată pe nichel.

Dincolo de preț, cele două tipuri de baterii se deosebesc prin densitatea de energie pe care o oferă, asta însemnând că pe un volum identic ocupat, bateriile oferă o capacitate mai mare și, implicit, o autonomie mărită. În schimb, bateriile LFP permit încărcarea la 100% din capacitate fără degradarea celulelor, în vreme ce bateriile NMC sunt limitate la 80% pentru protejarea celulelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
baterii lfp
baterii nichel
nmc