TABEL Discrepanță puternică: Piața auto crește ca livrări, contrar înmatriculărilor, ca și cum n-au existat urcări și scăderi cauzate de WLTP. Cea mai bună lună octombrie din ultimul deceniu

TABEL Discrepanță puternică: Piața auto crește ca livrări, contrar înmatriculărilor, ca și cum n-au existat urcări și scăderi cauzate de WLTP. Cea mai bună lună octombrie din ultimul deceniu
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 nov 2018

Piața auto crește din punct de vedere al livrărilor, în contradicție cu înmatriculările. Practic, datele analizate de Profit.ro acoperă, ca și cum n-au existat, urcările și scăderile cauzate de introducerea WLTP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit datelor furnizate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), livrările de autovehicule din luna octombrie, pe piața românească, s-au ridicat la 18.274 unități, fiind cea mai bună lună octombrie din ultimul deceniu. Față de luna similară din 2017, volumul a crescut cu 19,5%. Totalul pe primele 10 luni se ridică la 153.105 unități, cu 20,1% mai multe decât anul trecut, de asemenea un record pentru ultimul deceniu.

După 10 luni, discrepanța dintre cele două statistici, înmatriculări și livrări, este mai mare ca niciodată. Statistica DRPCIV arată că au fost 113.331 autoturisme înmatriculate în primele 10 luni ale anului (cu  27,62% mai multe ca anul trecut), în timp ce livrările s-au ridicat la 129.274 unități, astfel că avem circa 16.000 de autoturisme care au fost livrate, dar nu au fost înmatriculate. O posibilă explicație este dată de exporturile mascate, o altă explicație ar putea fi dată de modul de facturare a stocurilor de către importatori la momentul expedierii către dealeri.

Potrivit APIA, achizițiile de autovehicule sunt realizate, în continuare, în principal de persoanele juridice, care acoperă 61% din totalul primelor 10 luni ale acestui an. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime 10 luni din 2018 (50.769 unități), este cu 35,6% mai mare decât cel de anul trecut (37.453 unități).

FOTO Primele 20 de autobuze Euro 6 de la Otokar au ajuns în București. Când vor ieși în trafic CITEȘTE ȘI FOTO Primele 20 de autobuze Euro 6 de la Otokar au ajuns în București. Când vor ieși în trafic

În privința producției, datele APIA conțin informații doar despre Ford, Dacia preferând să raporteze datele proprii prin ACAROM.  Așadar, producția Ford România pe primele 10 luni din 2018 a ajuns la un volum de 119.042 unități, în creștere cu 190,2%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Din păcate, aproape întreaga producție a Ford merge la export, ceea ce înseamnă că doar un mic procent de români aleg modelul EcoSport.

În ce privește autoturismele noi livrate, clasamentul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 41.374 unități (32,0% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 28,7% față de primele zece luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 12.426 unități (9.6% cotă de piață, volume în creștere cu 9,1% față de 2017); Skoda 11.165 unități (8,6% din total piață, volume în creștere cu 17,1%); Renault 10.266 unități (7,9% din total piață, volume în creștere cu 19,4%) și Ford 7.808 unități (6,0% cotă de piață, volume mai mari cu 12,4%).

Pe modele, după 10 luni din 2018, Dacia Logan continuă să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 17.227 unități, fiind urmată de Dacia Duster cu 10.416 unități, Dacia Sandero 8.512 unități, Renault Clio 4.858 unități și Skoda Octavia 4.489 unități.

De remarcat că în cazul mărcii Dacia se înregistrează cea mai mare diferență între livrări și înmatriculări, circa 10.000 de autoturisme care apar vândute, dar nu au fost înmatriculate.

TABEL Discrepanță puternică: Piața auto crește ca livrări, contrar înmatriculărilor, ca și cum n-au existat urcări și scăderi cauzate de WLTP. Cea mai bună lună octombrie din ultimul deceniu

Segmentarea pe clase făcută de APIA arată că majoritatea segmentelor înregistrează creșteri, unele importante (Clasa A +53,5%, SUV +47,6%, Clasa F +22,5%, Clasa B +21,3%, Clasa C +11,4% și Sport +3,8%). Sunt însă și segmente care înregistrează scăderi, unele fiind semnificative (MPV -29,5%, Clasa E -11,9% și Clasa D -3,0%).

În funcție de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 10 luni din 2018, la o pondere de 61,5% din total, dar semnificativ mai mare (10,1pp) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017 (51,4%). Motorizarea diesel este prezentă pe 35,8% din autoturismele vândute.

După o declarație controversată, Mitsubishi revine și îl dă afară pe Ghosn, după modelul celor de la Nissan CITEȘTE ȘI După o declarație controversată, Mitsubishi revine și îl dă afară pe Ghosn, după modelul celor de la Nissan

În fine, segmentele de vehicule cu emisii reduse sau zero au o pondere de 2,7% din total, superioară celei de anul trecut, când aceasta era de doar 2,0%. Creșterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (full și plug-in) este una semnificativă, de 145,8% (740 unități în 2018 față de doar 301 unități în 2017), în timp ce, pentru cele hibride, care au și un volum mai mare (2.768 unități în 2018, față de 1.779 unități în 2017), se înregistrează o creștere de +55,6%.

Și o informație de detaliu: volumul autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4) a crescut, dar sub media pieței autoturismelor, la 20,1% din total, respectiv 26.027 unități, cu 15,7% mai mutle decât anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
apia
livrari vehicule
productie ford
cele mai vandute masini