Tata Motors, care deține Jaguar Land Rover, va produce celule de baterii în Europa

Tata Motors, care deține Jaguar Land Rover, va produce celule de baterii în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 ian 2023

Jaguar Land Rover împreună cu Tata Motor, proprietarul mărcilor britanice, își vor construi propria fabrică de celule pentru baterii, în Europa, pentru a asigura necesarul mărcilor grupului, dar și pentru a vinde surplusul de producție, a declarat directorul financiar al Tata Motor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

O nouă uzină de celule pentru baterii va fi construită în Europa, de grupul Tata, care deține Jaguar Land Rover și care caută soluții pentru a-și echilibra necesarul de baterii pentru viitoarele mașini electrice. Pathamadai Balaji, CFO al Tata Motors, a declarat că planurile pentru producția de baterii este foarte bun, dar este nevoie în Europa de noi capacități de producție pentru celulele acestor baterii.

Noua unitate va produce atât celule pe bază de nichel – mangan – cobalt, pentru mașinile Jaguar și Land Rover, cât și pe bază de litiu – fier – fosfat pentru mașinile Tata. „Vor fi multe investiții” a spus Balaji, potrivit presei din India, care însă nu a oferit detalii privind o posibilă localizare a viitoarei uzine.

LISTA Cele mai vândute mașini electrice din România. Dacia Spring a devenit refrenul anului, comenzile au sufocat dealerii CITEȘTE ȘI LISTA Cele mai vândute mașini electrice din România. Dacia Spring a devenit refrenul anului, comenzile au sufocat dealerii

Proprietarul Jaguar Land Rover, Tata Motor, s-a confruntat cu două crize succesive la compania britanică, în plin proces de electrificare. În luna noiembrie, CEO-ul Thierry Bollore, care se afla în funcție de numai doi ani, a anunțat că părăsește compania din motive personale.

La scurt timp, uzinele în care sunt produse mașinile Jaguar și Land Rover au fost nevoite să-și reducă ritmul de producție din cauza imposibilității de a asigura componentele necesare, deși industria auto tocmai începea să-și revină din criza de semiconductori.

Ulterior, compania a anunțat că a încheiat noi contracte cu furnizori care vor permite creșterea producției în primele luni ale lui 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
jaguar land rover
fabrica celule baterii
tata motor