Mărcile Toyota și Lexus au vândut în luna august 900.598 de vehicule, la nivel global, după o creștere mica, de 1,3%, dar important.
De fapt, rezultatul a fost determinat de o creștere de 3,7% a vânzărilor pe piețele internaționale, în timp ce pe piața internă compania a înregistrat o scădere de peste 10 procente.
Rezultatul de vânzări aduce a opta lună consecutivă de creștere pentru compania japoneză și ar putea să fie semnal pentru un posibil nou record de vânzări la final de an.
Cel mai bun an din istorie a fost 2023, cu 11,2 milioane de vehicule vândute, urmat, în 2024, de o scădere de 3,7%, care a coborât vânzările Toyota la 10,8 milioane.
Rezultatele pe regiuni arată că în Europa cele două mărci ale grupului japonez au reușit să vândă 76.501 vehicule în august, înreigstrând o creștere de 4,8%, în pofida faptului că pe două dintre cele mai mari piețe ale regiunii, UK și Franța, volumele au fost în scădere, cu -8,1% și, respectiv, cu -24,4%.
Germania, cu creștere de aproape 8 procente, și Italia, cu +4%, au echilibrat în mare măsură situația, iar cifrele din celelalte țări UE și EFTA au susținut evoluția bună a japonezilor.

De la începutul lui 2025, Toyota și Lexus au vândut în Europa 782.486 vehicule, cu 1,7% față de 2024, performanța fiind bazată pe cererea foarte mare pentru modelul Yaris.
Și în SUA Toyota continuă să performeze, cu aproape 260.000 de vehicule vândute într-o singură lună, cu 12,2% mai multe decât în urmă cu un an, și cu aproape 2 milioane de vehicule în cele opt luni care au trecut.
Producția Toyota a crescut în august cu 3,7 procente, ajungând la 837.869 vehicule, cu o valoare stabilă în uzinele internaționale și o creștere mare, de 11 procente, în Japonia.
După opt luni, producția companiei se ridică la 7,3 milioane de vehicule, în creștere cu 7,4% față de perioada similară din 2024.